نبود لژیونرها در مسابقات مهم به هندبال ضربه زد، سقف قرارداد برای بازیکنان جوان 130 میلیون است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس فدراسیون هندبال گفت: اگر باشگاهی در یک فصل 50 درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت نکرد، آنها می توانند به عنوان بازیکن آزاد جذب باشگاه های داخلی یا خارجی گردد.

نبود لژیونرها در مسابقات مهم به هندبال ضربه زد، سقف قرارداد برای بازیکنان جوان 130 میلیون است

جهت دریافت خدمات اجرای طراحی و اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

علیرضا پاکدل در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره تدوین شیوه نامه برای لژیونرهای هندبال ایران گفت: ما چاره ای نداشتیم غیر از اینکه برای حضور بازیکنان در خارج از ایران شیوه نامه ای تدوین کنیم. هندبال ایران یک تیم اصلی دارد که بخش زیادی از بازیکنان آن لژیونر هستند. قطعاً حضور لژیونر در هر رشته ورزشی باعث بالا رفتن سطح کیفی بازیکنان می گردد اما زمانی که تیم ملی یک مسابقه مهم پیش رو داشته باشد، آنها نمی توانند شرکت نمایند. مثلاً در بازی های آسیایی 2018 به دلیل عدم حضور بازیکنان لژیونر ما سکوی آسیایی را از دست دادیم یا اینکه در مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک لژیونرهای ما نتوانستند در تمرینات حاضر شوند و فقط برای مسابقات به میدان آمدند که این باعث شد تیم نتیجه مورد انتظار را کسب نکند.

وی گفت: با توجه به این شرایط تصمیم بر این گرفته شد که شیوه نامه ای برای لژیونرهای هندبال ایران تدوین گردد. اتفاق بدی که در سال های گذشته افتاده است اینکه ITC بازیکنان بدون محدودیت زمانی صادر شده است و این موضوع باعث می گردد که ما بازیکنان اصلی و قدرتمند خود را در مسابقات مختلف در اختیار نداشته باشیم. بنا بر این شیوه نامه، باشگاه ها موظفند از دو هفته قبل از آغاز مسابقات بازیکنان را در اختیار ما قرار دهند. همه مشکلاتی که فدراسیون با آن روبرو است و من قبول دارم اما در شرایط فعلی بهترین تصمیم این بود که ما بازیکنان را با یک شیوه نامه در کنار هم قرار دهیم.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سؤال که بعضی معتقدند این شیوه نامه در واقع جلوگیری از پیشرفت بازیکنان است، اظهار کرد: اگر یک بازیکن جوان بدون هیچ مشورتی به تیم سطح دو یا سه اروپا برود و در آنجا بازی کند آیا فکر می کنید به داشته های هندبال چیزی اضافه می گردد؟ 100 درصد جواب این سؤال منفی است. بنابراین هدف ما این است که قانونی بگذاریم که حتی اگر یک بازیکن جوان قرار است در خارج از کشور بازی کند، مشاور بین الملل و حقوقی ما به این بازیکن یاری کند. در کمیته فنی قرار است تیم امیدی تشکیل گردد که پشتوانه سازی برای تیم ملی صورت بگیرد. اگر قرار باشد که بازیکنان جوان ما از ایران بروند، بنابراین چه پشتوانه ای برای تیم ملی خواهیم ساخت.

پاکدل تأکید کرد: در جلسه ای که با کارشناسان و نخبگان هندبال داشتیم، همه موارد را آنالیز کردیم. در این جلسه حتی نماینده بازیکنان حضور داشت و ما صحبت های او را هم شنیدیم و در نهایت بر اساس یک خرد جمعی چنین شیوه نامه ای تدوین شد. هدف ما این است که هندبال ایران از وجود بازیکنان قدرتمندی که دارد بهره مند گردد. شاید اگر در مسابقات انتخابی المپیک بازیکنان لژیونر در تمرینات حاضر می شدند و به یک هماهنگی قابل قبولی می رسیدند، می توانستیم در آن مسابقات روی سکو برویم. بنابراین باید تمام کوشش خود را به کار بگیریم تا از ظرفیت کامل هندبال استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سؤال که دغدغه مسائل اقتصادی باعث می گردد که بازیکنان در خارج از کشور بازی نمایند و فدراسیون برای این موضوع چه تدبیری اندیشیده است؟ مطرح نمود: من کاملاً قبول دارم. در هر حال مسائل اقتصادی برای بازیکنان خیلی اهمیت دارد و باید این موضوع در نظر گرفته گردد. به همین خاطر باشگاه ها را موظف کردیم که کف قرارداد برای بازیکنان جوان زیر 23 سال 130 میلیون تومان باشد و اگر باشگاهی در یک فصل 50 درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت نکرد، آنها می توانند به عنوان بازیکن آزاد جذب باشگاه های داخلی یا خارجی گردد.

وی گفت: البته با توجه به اینکه کف قرارداد معین نموده ایم، قطعاً بعضی باشگاه ها از لیگ ریزش می نمایند و نمی توانند با این رقم حضور پیدا نمایند. این مسائل طبیعی است اما تا جا بیفتد، زمان می برد. سال گذشته برای هندبال اسپانسر جذب کردیم و به همان اندازه ای که وزارت ورزش به ما بودجه داد، از اسپانسر هم توانستیم پول بگیریم. ضمن اینکه من زمانی که برای انتخابات فدراسیون هندبال برنامه های خودم را ارائه می دادم هیچ زمانی از جذب اسپانسر آنچنانی یا حضور بانک ها در هندبال ایران صحبت نکردم. تمام کوشش ما این است که شرایط اقتصادی را برای هندبال با حضور اسپانسرها بهتر کنیم اما باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که این رشته چند سالی است که مقام نیاورده و به هر حال یک اسپانسر برای دیده شدن هزینه می نماید. به همین دلیل باید ابتدا هندبال را در سطح آسیا و باشگاهی ارتقا دهیم و بعد از آن منتظر اتفاقات خوب در هندبال باشیم.

پاکدل همچنین به حضور مربی خارجی برای راهنمایی تیم ملی اشاره نمود و گفت: من بارها گفته ام که جذب گزینه خارجی منوط به توانایی های اقتصادی فدراسیون است و با شرایط فعلی ما باید هم خوانی داشته باشد. در کوشش هستیم که یک مربی سطح یک و خوب از اروپا به ایران بیاوریم که کارنامه قابل قبولی هم داشته باشد اما اگر قرار باشد مربیان درجه سه و چهار خارجی به ایران بیایند، بهتر است از مربیان ایرانی استفاده کنیم.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 878

به "نبود لژیونرها در مسابقات مهم به هندبال ضربه زد، سقف قرارداد برای بازیکنان جوان 130 میلیون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود لژیونرها در مسابقات مهم به هندبال ضربه زد، سقف قرارداد برای بازیکنان جوان 130 میلیون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید