نحوه حذف ترم و ارائه رساله دکتری دانشگاه صنعتی شیراز اعلام شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دانشگاه صنعتی شیراز در اطلاعیه ای نحوه حذف ترم و برگزاری خاتمه نامه تحصیلات تکمیلی و رساله دکتری دانشجویان را اعلام نمود.

نحوه حذف ترم و ارائه رساله دکتری دانشگاه صنعتی شیراز اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بر اساس سیاست ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبتنی بر تعطیلی سراسری همه برنامه های آموزش حضوری تا اطلاع ثانوی، معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شیراز در اطلاعیه ای مسائل آموزش مجازی دانشگاه را بیان کرد.

بنابراین گزارش، آموزش الکترونیکی و زنده در نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1398 برای همه دروس نظری و بخش نظری دروس نظری-عملی در همه مقاطع تحصیلی تا بازگشت به شرایط عادی به وسیله زیر ساخت آموزش مجازی که دانشگاه فراهم کرده است انجام می پذیرد. در این راستا حفظ 16ساعت تدریس (مجموع ساعات تدریس حضوری و غیرحضوری) به ازاء هر واحد درسی الزامی است. حضور دانشجویان در کلاس های مجازی الزامی است.

حذف حداکثر دو درس، بدون احتیاج به لزوم رعایت حداقل واحد های انتخابی در هر نیمسال، در صورت تقاضای دانشجو امکان پذیر است. درخواست حذف دروس توسط دانشجو و به وسیله سیستم اتوماسیون آموزشی تا دو هفته قبل از امتحانات سرانجام نیمسال امکان پذیر است. در صورت شرکت دانشجو در امتحان سرانجام نیمسال، امکان حذف درس وجود ندارد. علیرغم اینکه دانشگاه تمام کوشش خود مبنی بر کاهش تبعات ناشی از حذف دروس بکار می گیرد، همچنان احتمال عدم ارایه بعضی از دروس حذف شده، در نیمسال آینده وجود دارد.

گفتنی است، در صورتیکه دانشجویان روزانه به دلیل حذف درس در نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1398، در نیم سال های خارج از سنوات آموزش رایگان مشمول پرداخت شهریه آن درس شوند، این دانشجویان از پرداخت شهریه اخذ مجدد این درس معاف خواهند شد.

در صورت برطرف مشکل تا تابستان و امکان حضور دانشجویان، دروس کارگاهی و آزمایشگاهی در بازه تابستان قابل ارایه می باشد و نمرات این دروس به نیمسال جاری انتقال می یابد و ثبت می شود. گفتنی است بعضی از دروس آزمایشگاهی با تشخیص گروه آموزشی، به صورت غیر حضوری قابل برگزاری است.

شایان ذکر است، با تشخیص شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، افزایش یک نیم سال به سقف سنوات دانشجویانی که به دلیل حذف واحد های درسی یا عدم امکان برخورداری از کلاس های حضوری یا غیرحضوری و برگزار نشدن جلسه دفاع از سرانجام نامه و رساله با کمبود سنوات مجاز روبرو شده اند، امکان پذیر است.

آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به تأیید استاد راهنما و گروه آموزشی آمادگی دفاع از طرح تحقیق رساله دکتری، رساله دکتری یا سرانجام نامه کارشناسی ارشد را دارند، اما به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع بیماری، جلسه دفاع آن ها برگزار نشده است، به روش الکترونیکی، حضوری یا نیمه حضوری مطابق با دستورالعملی می توانند جلسه دفاع را برگزار نمایند.

آزمون جامع دانشجویان دکتری در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98به صورت حضوری و پس از بازگشت به شرایط عادی برگزار می شود. مواد این دستورالعمل فقط مربوط به نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98و تابستان 99است و قابل تسری به سایر نیم سال ها نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 905

به "نحوه حذف ترم و ارائه رساله دکتری دانشگاه صنعتی شیراز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه حذف ترم و ارائه رساله دکتری دانشگاه صنعتی شیراز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید