نخست وزیر ایتالیا آدینه کناره گیری می نماید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، یک منبع مطلع پارلمانی خاطرنشان کرد که متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز آدینه استعفای خود را تقدیم خواهد نمود.

نخست وزیر ایتالیا آدینه کناره گیری می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا نوروز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع مجلسی تاکید نمود: متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا احتمالا روز آدینه استعفای خود را ارائه خواهد نمود.

این در شرایطی است که سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا به دنبال راهکاری است تا سرعت فرایند بحران سیاسی این کشور را کاهش دهد. رنتسی روز دوشنبه قول داده بود که پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی از این سمت استعفا خواهد نمود ولی رئیس جمهور ایتالیا از وی خواست تا این اقدام را به پس از تصویب بودجه 2017 میلادی موکول نماید.

امروز چهارشنبه مجلس ایتالیا بودجه را تصویب کرد و جهت لازم را برای استعفای رنتسی فراهم نموده است. دلیل تاخیر استعفای رنتسی تا روز آدینه هنوز تعیین نشده است.

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور ایتالیا تاکید نمود: ماتارلا از مجلس ایتالیا خواسته است تا پیش از برگزاری انتخابات، قانون جدید رای گیری را تدوین و تصویب کند.

آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا نیز سه شنبه در سخنانی گفت: پس از تصمیم اخیر متئو رنتسی برای استعفا، انتخابات زودهنگام مجلسی احتمالا فوریه برگزار خواهد شد.

تصمیم رنتسی برای استعفا پس از دو سال و نیم که نخست وزیری ایتالیا را بر عهده داشته است به چالش بزرگی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. نگرانی ها نسبت به گسترش بحران بانکی ایتالیا به سایر کشورهای عضو یورو نیز افزایش یافته است.

احزاب مخالف ایتالیا نیز خواهان استعفای فوری رنتسی شده اند. ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 598

به "نخست وزیر ایتالیا آدینه کناره گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا آدینه کناره گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید