نرخ بیکاری در البرز از 16 درصد به 13 درصد رسیده است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/البرز معاون هماهنگی امور مالی استاندار البرز گفت: سال جاری 30 هزار اشتغال در استان ایجاد شده که 17هزار نفر از آنها جایگزین افراد بازنشسته بوده اند و 13 هزار نفر هم شاغل جدید محسوب شده و سال جاری مشمول بیمه اجباری شده اند.

نرخ بیکاری در البرز از 16 درصد به 13 درصد رسیده است

جهانگیر شاهمرادی بعد از ظهر سه شنبه هشتم بهمن در جلسه اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در فرمانداری اشتهارد برگزار گردید با بیان اینکه 3500 واحد صنعتی در البرز فعال است؛ اظهار کرد: البته تعداد واحدهای فراوریی و صنعتی مجوز دار استان بیش از این آمار است ولی با توجه به محدودیت هایی که قانون هوای پاک و قانون 120 کیلومتری ایجاد نموده؛ بسیاری از آنها ناچارند در قالب واحدهای صنفی فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: 30 درصد قطعات خودروی کشور در البرز فراوری می گردد و این استان 53 واحد فراوری دارو، 150 برند ملی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی و 23 کارخانه آرد را در خود جای داده و به عنوان میز ماکارونی کشور شناخته شده است.

وی افزود: این استان با کیفیت ترین شن و ماسه کشور را فراوری می نماید و در رتبه دوم کشوری در حوزه فراوری قارچ خوراکی و شیر خام و رتبه سوم را در فراوری تخم مرغ دارد.

شاهمرادی شرح داد: البرز رتبه هفت یا هشت کشوری را در حوزه تعداد پروانه های بهره برداری را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به میزان صادرات استان ادامه داد: سال گذشته میزان صادرات البرز 280 میلیون دلار بوده و علی رغم اعمال تحریم و فشارها میزان صادرات 9ماهه سال جاری به 441میلیون دلار رسیده است.

وی توضیح داد: مسئولان استان تمرکز ویژه ای در حوزه اشتغال دارند و بر این مبنا پیروز شدیم نرخ بیکاری را از 16.1 در سال گذشته به حدود 13درصد برسانیم.

وی شرح داد: سال جاری 30 هزار اشتغال در استان ایجاد شده که 17هزار نفر از آنها جایگزین افراد بازنشسته بوده اند و 13 هزار نفر هم شاغل جدید محسوب شده و سال جاری مشمول بیمه اجباری شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 698

به "نرخ بیکاری در البرز از 16 درصد به 13 درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری در البرز از 16 درصد به 13 درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید