نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه در آنتالیا درباره افغانستان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزارت خارجه ترکیه از نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه در آنتالیا درباره افغانستان اطلاع داد.

نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه در آنتالیا درباره افغانستان

بهترین تجربه سفر را با هزینه سفر ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه ترکیه شامگاه آدینه از برگزاری نشست سه جانبه افغانستان-ترکیه- ایران در آنتالیا در روز یکشنبه برای بحث درباره تحولات فرایند صلح در افغانستان اطلاع داد.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف و محمد حنیف اتمر وزرای امور خارجه ایران و افغانستان امروز (آدینه) در آنتالیا و در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا ملاقات و به گفت وگو نشستند.

ظریف در این ملاقات با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریان های سیاسی داخل افغانستان در بازگرداندن امنیت با ثبات به این کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه بعلاوه آمادگی برگزاری هر چه سریع تر کمیسیون مالی دو کشور را اظهار داشت.

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان هم در این ملاقات ضمن ابلاغ پیغام تشکر دولت افغانستان بابت ارسال یاری های درمانی و بهداشتی و محموله های اکسیژن، با توجه به نامساعد بودن شرایط کرونا، خواهان تدوام مساعدت ها شد.

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه به تشریح آخرین شرایط امنیتی افغانستان پرداخته و آمادگی خود را جهت هماهنگی با طرف ایرانی به ویژه در خصوص شرایط امنیتی منطقه ها مرزی و برگزاری هر چه سریع تر کمیسیون مشترک مرزی اظهار داشت.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1624

به "نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه در آنتالیا درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه در آنتالیا درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید