هشدار روسیه به ترکیه در مورد افزایش همکاری نظامی با اوکراین

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر خارجه روسیه به دولت ترکیه درباره افزایش همکاری های نظامی با اوکراین هشدار داد.

هشدار روسیه به ترکیه در مورد افزایش همکاری نظامی با اوکراین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه به ترکیه در زمینه افزایش همکاری نظامی با اوکراین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: اکیداً توصیه می کنیم که همکاران ترکیه ای ما شرایط را به دقت تجزیه و تحلیل نموده و مانع احساسات نظامی گری کی یف شوند.

وی گفت که تشویق اقدامات تهاجمی اوکراین در قبال انضمام کریمه به خاک روسیه به معنای تجاوز به تمامیت ارضی کشور روسیه است. لاروف اضافه کرد: ما امیدواریم آنکارا رویکرد خود را براساس نگرانی های مشروع ما تنظیم کند.

ترکیه، به همراه سایر اعضای ناتو از انضمام کریمه در سال 2014 توسط مسکو انتقاد کرد و ترکیه در سال 2019 نیز هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین فروخت. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته در بحبوحه تجمع نیروهای روس در مرزهای خود با اوکراین، متعهد به حمایت از کی یف شد.

روابط مسکو با غرب از زمان انضمام کریمه به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد رسیده است که منجر به تحریم های زیادی علیه این کشور شد.

در سال 2019، اوکراین چند فروند هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار ترکیه را خریداری کرد. اوکراین بعدا اعلام نمود که علاقه مند به فراوری مشترک هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار در اوکراین است و ارتش اوکراین میخواهد 48 پهپاد از این نوع را خریداری کند.

چندی قبل رسانه ها گزارش دادند که ارتش اوکراین برای اولین بار از پهپاد ترکیه ای بیرقدار تی بی-2 برای ماموریت شناسایی در منطقه دونباس استفاده کرد. این پرواز در تاریخ 9 آوریل 2021 انجام و از سوی وزارت دفاع اوکراین تایید شده است.

نیروی هوایی اوکراین با وجود تمام هواپیماهای جنگنده خود که مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است، به تجهیزات پیشرفته احتیاج مبرم دارد. در جریان الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، این کشور 45 فروند از جنگنده های میگ-29 خود را از دست داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1570

به "هشدار روسیه به ترکیه در مورد افزایش همکاری نظامی با اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به ترکیه در مورد افزایش همکاری نظامی با اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید