(ویدئو) واکنش روحانی به شعرخوانی اردوغان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، حسن روحانی، رییس جمهور به جنجال پیش آمده بر سر شعرخوانی اردوغان رییس جمهوری ترکیه در باکو واکنش نشان داد.

(ویدئو) واکنش روحانی به شعرخوانی اردوغان

روحانی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره شعرخوانی اخیر اردوغان رئیس جمهور ترکیه و آینده روابط ایران و ترکیه با تاکید بر اینکه روابط ایران و ترکیه بسیار مهم است و دو همسایه ای هستیم که با هم روابط سیاسی و مالی داریم و در مسائل منطقه با هم گفت و گو میکنیم و در فرایند آستانه باهم حضور داریم، گفت: مسأله تمامیت ارضی، ایران و صندلی ایران اهمیت ویژه ای دارد و حق مردم ما است که درباره یک جمله ای حساسیت به خرج دهند.

او اضافه نمود: آنچه برای من مهم بود این بود که وزیر خارجه ترکیه به وزیر خارجه ما گفته که آقای اردوغان چنین قصدی را اصلا نداشته است و سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و سفیر ترکیه نیز بر این موضوع تاکید کردند.

روحانی با بیان اینکه این یک شعر چندپهلو است و اگر در ایران خوانده گردد یک معنا دارد و اگر در جای دیگری خوانده گردد یک معنای دیگری دارد، گفت: وقتی مقامات ترکیه صریحا اعلام کردند که آقای اردوغان چنین قصدی نداشته است و در همان سخنرانی نیز بر لزوم فعالیت چندجانبه در منطقه تاکید نموده اند و همچنین با سابقه ای که از آقای اردوغان دارم بسیار بعید می دانم که ایشان بخواهند به تمامیت ارضی ما توهین نمایند.

وی گفت: آنهایی که معترض شدند حق شان است که حساسیت خود را به میهن دوستی خود نشان دهند. اما مقامات ترکیه به صراحت گفتند که ایشان قصد داشته که بگوید مردم جمهوری آذربایجان از آزاد شدن سرزمینهایشان خوشحالند. آقای اردوغان معمولا شعر زیاد میخواند و به نظر من با توضیحاتی که دادند می توانیم از این مسأله عبور کنیم.

رئیس جمهوری توضیح داد: حساسیت مردم ما بسیار مهم است و همه جهان باید بدانند که میلیمتر میلیمتر سرزمین ملی برای مردم ما اهمیت دارد و همه در سخنرانی های خود باید به این موضوع توجه بیشتر نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1282

به "(ویدئو) واکنش روحانی به شعرخوانی اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) واکنش روحانی به شعرخوانی اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید