تور ارمنستان ارزان: ارمنستان: اگر آذربایجان جدی باشد پاشینیان حاضر به ملاقات با علی اف است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت: در صورت جدی بودن آمادگی مقامات باکو، نخست وزیر این کشور حاضر به ملاقات با رئیس جمهوری آذربایجان است و در صورت میانجی گری روسیه، امکان مشخص خطوط مرزی دو کشور هم وجود دارد.

تور ارمنستان ارزان: ارمنستان: اگر آذربایجان جدی باشد پاشینیان حاضر به ملاقات با علی اف است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت جمهوری ارمنستان خاطرنشان کرد که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور ممکن است در آینده نزدیک با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کند، اگر مقامات باکو واقعاً آمادگی چنین کاری را داشته باشند.

گریگوریان در تفسیر اعلام آمادگی علی اف در این رابطه درصورت سازماندهی چنین دیداری از سوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: ما آمادگی خود را از قبل اعلام نموده بودیم. اگر این آمادگی از سوی رئیس جمهوری آذربایجان واقعی باشد، نشست سران دو کشور می تواند در آینده بسیار نزدیک برنامه ریزی گردد.

دبیر شورای امنیت ارمنستان بعلاوه تأکید کرد که مقامات ایروان حاضر به علامت گذاری خطوط مرزی این کشور با جمهوری آذربایجان، با میانجی گری روسیه هستند.

وی یادآور شد: در ماه مه (اوایل تابستان) رئیس جمهوری آذربایجان از آمادگی خود برای این اقدام خبر داده بود، ولی هیچ علامت مثبتی در این رابطه از طرف مقامات باکو به ما ارسال نشد. اگر این بار آمادگی طرف آذربایجانی جدی باشد، ما هم حاضر به شروع فرایند معین خطوط مرزی بین دو کشور با میانجی گری روسیه هستیم.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان چند روز قبل در مصاحبه ای از آمادگی خود برای دیدار و مصاحبه با نیکول پاشینیان، اگر چنین دیداری به وسیله گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا سازماندهی گردد، خبر داده بود.

در اواخر ماه سپتامبر (شهریور ماه) دولت آذربایجان خاطرنشان کرد که آماده عادی سازی روابط با ارمنستان با شرط رعایت کامل حقوق بین الملل است. هفته گذشته وزرای امور خارجه دو کشور برای نخستین بار از ماه نوامبر سال 2020 تا به امروز با یکدیگر دیدار کردند، جزییات مذاکرات آنها فاش نشده است.

در خبر دیگری گزارش شده است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه مذاکراتی تلفنی با آرارات میرزویان همتای ارمنستانی خود برقرار کرد و دو طرف بر اهمیت بسیار زیاد حل وفصل مسائل انسانی در منطقه قره باغ کوهستانی تأکید کردند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، مسائل امنیتی و تقویت ثبات در منطقه قفقاز جنوبی، و در وهله نخست، تحقق توافقات سه جانبه رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره حل وفصل مناقشه قره باغ در مرکز توجه این مذاکرات قرار داشت.

وزرای خارجه روسیه و ارمنستان در مورد افزایش همکاری های دوجانبه در عرصه عادی سازی اوضاع و تقویت صلح و آرامش در منطقه اتفاق نظر داشتند.

آلکسی زایتسیف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که سفر رؤسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منطقه قره باغ کوهستانی می تواند به ایجاد شرایط مناسب برای سازماندهی نشست احتمالی رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در آینده نزدیک یاری کند. وی تأکید کرد: روسیه همیشه خواهان مصاحبههای مرتب بین مقامات باکو و ایروان، به خصوص در بالاترین سطح است، برای اینکه چنین مذاکراتی به دستیابی به درک متقابل و حفظ جو سازنده بین دو طرف و در نهایت امکان دستیابی به توافق یاری خواهد نمود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1708

به "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان: اگر آذربایجان جدی باشد پاشینیان حاضر به ملاقات با علی اف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان: اگر آذربایجان جدی باشد پاشینیان حاضر به ملاقات با علی اف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید