پارک چند طبقه دانایی کرج به زودی افتتاح می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/البرز رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تامین آب مورد احتیاج درختان و فضای سبز پارک دانایی به وسیله سیستم آبیاری قطره ای صورت می گیرد.

پارک چند طبقه دانایی کرج به زودی افتتاح می گردد

پیمان بضاعتی پور در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پاک دانایی به زودی به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: این پارک 23 هکتار از 63 هکتار از مجموعه پارک مرادآب است که با تکمیل سیستم روشنایی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این پارک شامل حدود 1.5 کیلومتر پیست دوچرخه سواری، دو کیلومتر پیست پیاده روی، 16 آلاچیق، آبنما و آبشار، مبلمان سنگی ویژه، 30 چشمه سرویس بهداشتی، اتاق نگهبانی و ... است.

وی با اشاره به اینکه از پارک دانایی به عنوان پارکی کوهستانی یاد می گردد، گفت: به علت شرایط جغرافیایی منطقه، این پارک در چند طبقه ساخته شده است.

این مسئول در پاسخ به نحوه آبیاری فضای سبز این پارک افزود: تامین آب مورد احتیاج درختان و فضای سبز این مجموعه به وسیله سیستم آبیاری قطره ای صورت می گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری کرج شرح داد: پارک دانایی زیر برج آسمان نمای کرج قرار گرفته و تا خیابان ولیعصر ادامه دارد.

بضاعتی پور افزود: در صورت تامین اعتبار، پارک دانایی تا یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه ریزی برای 40 هکتار از قسمت بالای آسمان نمای کرج اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و نخاله برداری تپه دوقلوی این محوطه اجرا شده و دور این تپه ها رینگی یک کیلومتری با عرض 10 متر ایجاد شده است.

وی افزود: این رینگ در کف تپه ها واقع شده ولی به علت ناپایدار بودن جداره تپه ها بنا شده با تامین 20 میلیارد تومان اعتبار، این جداره ها مقاوم سازی شوند تا امکان استفاده عموم مردم از این رینگ ایجاد گردد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در ادامه با اشاره به گلکاری پاییزی در سطح شهر گفت: هر ساله این سازمان نسبت به گلکاری فصلی اقدام می نماید و پاییز سال جاری هم 350 هزار گلدان گل داوودی در سطح شهر کاشته شده است.

بضاعتی پور افزود: عملیات کاشت این گلدان ها از اول مهر شروع شده وبا به بار نشستن همه آنها تا سرانجام آذر شاهد زیبایی گل های داوودی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1747

به "پارک چند طبقه دانایی کرج به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک چند طبقه دانایی کرج به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید