پنج میلیارد تومان برای ساخت پارک نواوری کردستان یاری می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پارک نواوری سنندج اظهارداشت: احداث این پارک می تواند در رشد و توسعه مراکز فناوری و شرکت های دانش بنیان نقش موثری داشته باشد.

پنج میلیارد تومان برای ساخت پارک نواوری کردستان یاری می گردد

وی اضافه کرد: استان کردستان می تواند در حوزه فناوری رشد خوبی طی چند سال اینده داشته باشد و دولت نیز حمایت خوبی از ان خواهد داشت.

لازم به ذکر است این پارک در زمینی به متراژ 15 هکتار احداث می گردد که بنا بر براوردهای به عمل امده برای احداث و تجهیز ان 14 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

بر اساس این گزارش پارک فناوری سنندج در منطقه شهرک ورمقانی احداث شده و 30 درصد فضای موجود به صورت ابنیه و 70 درصد ان نیز به فضای سبز اختصاص می یابد.

همچنین قرار است 300 شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر شوند و با ورود بخش خصوصی به این مکان قسمتی از اعتبارات مورد احتیاج تامین گردد.

همچنین پیش از این از سه شرکت دانش بنیان دیگر بازدید به عمل امد که شرکت های کیمیا بومی سازان, شرکت روماک گستر غرب و شرکت کنترل گستر کهربا توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بازدید شد.

شرکت کیمیا بومی سازان فراوریکننده مواد ضدخوردگی, پکیج های اضافه کردنی مایعات خودرو و پوشش های فوق حرارتی فلزات و الیاژها است و از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کردستان است.

شرکت روماک گستر غرب نیز در زمینه فراوری قارچ کش طبیعی کار می نماید که محصول انها در کاهش مصرف سموم شیمیایی, محصولات ارگانیک, فراوری محصولات ایمن, افزایش مدت ماندگاری محصولات پس از برداشت و سازکار با محیط زیست است.

همچنین شرکت کنترل گستر کهربا در زمینه فراوری سیستم های هوشمند اتوماسیون صنعتی و بخش سیمیلاتور و شبیه سازهای رانندگی و اینترتیمنت شهربازی فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 24

به "پنج میلیارد تومان برای ساخت پارک نواوری کردستان یاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج میلیارد تومان برای ساخت پارک نواوری کردستان یاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید