چطور پنینی مرغ و رزماری را در 5 دقیقه درست کنیم که تلخ نشود؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، پنینی مرغ یکی از غذاهای ساده، خوشمزه و سریع بین المللی است که اصالت آن به کشور ایتالیا برمی گردد. پنینی مرغ با مواد و سبزیجات مختلفی درست می گردد که در نتیجه بر ارزش غذایی آن هم افزوده می گردد. پنینی مرغ و رزماری را می توانید به عنوان یک برای یا برای و یا یک میان وعده یا درست کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه پنینی مرغ و رزماری، ارزش غذایی آن برای بچه مدرسه ای ها و نکات خوشمزه شدن پنینی مرغ و رزماری را به شما آموزش خواهیم داد.

چطور پنینی مرغ و رزماری را در 5 دقیقه درست کنیم که تلخ نشود؟

مواد لازم برای تهیه پنینی مرغ و رزماری (برای 4 نفر)

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
نان باگت یا نان تست8 برش
سینه مرغ (بدون پوست و استخوان)2 عدد
اسفناج تازه150 گرم
گوجه خشک1/4 لیوان فرانسوی دسته دار (خرد شده)
سیر (برای سیر داغ)6 حبه خرد شده
روغن زیتون5 قاشق غذاخوری
رزماری تازه و خرد شده2 قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا (رنده شده)نصف لیوان فرانسوی دسته دار
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه میزان دلخواه
کرهبه میزان کافی
سسبرای سرو پنینی مرغ و رزماری

مدت زمان آماده سازی و استراحت مواد: 30 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت پنینی مرغ: 5 دقیقه

مراحل طرز تهیه پنینی مرغ و رزماری

پنینی مرغ و رزماری یک غذای کامل با گوشت مرغ، سبزیجات و نان است که در زمان کوتاهی تهیه می گردد ولی بسیار سیرنماینده است. این اسنک لذیذ حتی یک هم به شمار میرود. در ادامه طرز تهیه پنینی مرغ مرحله به مرحله را دنبال کنید.

مرحله اول: تکه های سینه مرغ را مزه دار کنید

ابتدا سینه های مرغ را بشویید و از طول آن ها را برش دهید، طوری که ضخامت آن ها به 1 سانتی متر برسد. تکه های سینه مرغ را در یک پاکت زیپ کیپ یا پاکت فریزری بگذارید و روی آنها، 2 قاشق از روغن زیتون، رزماری تازه و خرد شده، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک اضافه کنید. همه مواد را با مرغ ها ماساژ دهید. درب پاکت را ببندید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ ها مزه دار شوند.

در صورت تمایل می توانید سینه مرغ بدون پوست و انواع ادویه ها مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک، بعلاوه روغن زیتون را به روش های خرید یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم: بقیه مواد را آماده کنید

در ادامه، سیرها را پوست بگیرید و با رنده ریز، رنده کنید. اسفناج ها را هم بشویید و خرد کنید. سپس در یک تابه میزانی کره یا روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سپس سیر رنده شده، کمی فلفل قرمز، فلفل سیاه و گوجه خشک را اضافه کنید و هم بزنید. حدود 1 دقیقه مواد را تفت دهید تا بوی سیر بلند گردد.

برای خرید انواع کره حیوانی یا گیاهی و سیر داغ آماده از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی می توانید اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد میانی پنینی را آماده کنید

بعد از تفت خوردن مواد، اسفناج ها تمیز و شسته شده را هم اضافه کنید. اسفناج ها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. سپس شعله را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید. در یک تابه دیگر، 3 قاشق به جای مانده از روغن زیتون را بریزید و روی حرارت بگذارید.

مرغ ها را از یخچال و پاک زیپ کیپ بیرون بیاورید. سپس آنها را در تابه بگذارید. هر طرف مرغ ها را به مدت 5 دقیقه سرخ کنید تا داخل مرغ ها هم بپزد. سپس شعله را خاموش کنید

مرحله چهارم: پنینی مرغ و رزماری را آماده کنید

اگر از دستگاه ساندویچ ساز یا پنینی پرس استفاده می کنید، دستگاه را روشن کنید تا گرم گردد. اگر از نان باگت استفاده می کنید، نان ها را از وسط باز نموده و به 2 قسمت تقسیم کنید. اگر هم از نان تست استفاده می کنید، هر یک نان تست را روی سطح بگذارید. روی نصف نان ها میزانی از پنیر موزارلا (میزان 1 قاشق غذاخوری) را بریزید.

پنیر موزارلا را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش های خرید حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله پنجم: پنینی مرغ و رزماری را بپزید

حالا یک لایه از مواد میانی را که آماده نموده بودید روی پنیر بریزید و روی آن یک برش از سینه مرغ بگذارید. می توانید دوباره کمی پنیر و مایه میانی روی مرغ ها بریزید. لایه دوم نان را روی مرغ ها بگذارید.

همه پنینی های مرغ و رزماری را به همین شکل آماده کنید. سپس آنها را به ترتیب در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید. به مدت 3 تا 5 دقیقه صبر کنید تا لایه های نان به هم بچسبند. بعد پنینی ها را بیرون بیاورید و با سالاد یا سس دلخواه سرو کنید.

انواع سس غذا را به روش های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

روش تهیه پنینی مرغ بدون دستگاه ساندویچ ساز

اگر دستگاه ساندویچ ساز در دسترس ندارید، بعد از آماده کردن ساندویچ های پنینی مرغ و رزماری، آنها را در یک ورقه آلومینیومی یا غذا روغنی بپیچید، یک تابه را روی حرارت بگذارید و ساندویچ ها را در آن بگذارید.

روی ساندویچ ها یک جسم سنگین بگذارید تا فشرده گردد. بعد از 5 دقیقه پنینی ها را برگردانید تا سمت دیگر آنها هم بپزد. سپس ساندویچ ها را بیرون بیاورید و فویل یا کاغذ روغنی را باز کنید.

نکات مهم در طرز تهیه پنینی مرغ و رزماری

  • برای اینکه دستگاه ساندویچ ساز یا پنینی پرس کثیف نگردد، ساندویچ های پنینی مرغ و رزماری را بعد از آماده کردن، داخل فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی بپیچید و در دستگاه بگذارید.
  • داخل لایه های نان را بیش از حد با مواد پر نکنید. در این صورت مواد در حین پخت بیرون می ریزند و دستگاه را کثیف می نمایند.
  • به مواد پنینی مرغ و رزماری می توانید به جای اسفناج، قارچ یا سبزیجات دلخواه خود مثل برش های نازک هویج، کرفس، خیار و … اضافه کنید.
  • بهتر است مرغ ها را بعد از برش زدن، با بیفتک کوب بکوبید تا کمی نازک گردد، سپس آنها را مزه دار کنید.
  • می توانید سینه های مرغ را به صوت نواری برش بزنید و بعد آنها را مزه دار کنید و تفت دهید.

ارزش غذایی پنینی مرغ و رزماری برای میان وعده بچه مدرسه ای ها

پنینی مرغ و رزماری را می توانید به عنوان میان وعده ساده و سالم برای بچه مدرسه ای ها درست کنید تا در زنگ سرگرمی میل نمایند. پنینی مرغ به خاطر استفاده از سبزیجات، مرغ و نان، تا مدت زیادی فرزند دلبندتان را سیر نگه می دارد.

گوشت مرغ () سرشار از پروتئین است و به رشد عضلات کودک یاری می نماید. بعلاوه آهن موجود در مرغ، می تواند گلبول های قرمز در بدن بچه ها فراوری کند و در نتیجه سیستم گردش خون را تقویت خواهد نمود. علاوه بر این، مصرف مرغ، سیستم ایمنی بدن را ارتقا خواهد داد.

رزماری () نیز یکی از سبزیجات مفید برای تقویت حافظه بچه ها است. ضمناً در زمان قدیم، از رزماری به عنوان یکی از داروهای مفید برای سرماخوردگی و درمان گلودرد استفاده می شده است که در روزهای پاییز و زمستان جزو بیماری های شایع به خصوص در میان دانش آموزان است.

در کنار این ها، پنینی مرغ و رزماری در نان پیچیده می گردد. نان یک منبع تغذیه ای سیرنماینده برای بچه ها است که می تواند به کاهش وزن و تناسب اندام، بهبود عملکرد سیستم گوارش، بهبود بافت استخوان و دندان و کاهش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، یاری کند.

روغن زیتون به کار رفته در این پنینی هم باعث بهبود عارضه یبوست، افزایش وزن سالم و تقویت رشد مغز بچه ها می گردد. مصرف روغن زیتون به صورت موضعی و افزودن آن به غذای کودک، موجب جذب بهتر مواد مغذی و انرژی بیشتر می گردد. از دیگر خواص روغن زیتون برای بچه ها می توان به تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از عفونت ها و التهاب های شایع، اشاره نمود.

اگر به مواد داخل پنینی مرغ و رزماری، سبزیجات دلخواه دیگری هم اضافه کنید، ارزش غذایی سبزی مورد نظر را هم به این لقمه خوشمزه اضافه می کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن پنینی مرغ و رزماری

چرا پنینی مرغ و رزماری تلخ می گردد؟

علت تلخی پنینی مرغ و رزماری، استفاده زیاد از رزماری تازه یا خشک است. رزماری در حالت عادی ته مزه تلخ و تند دارد. بیش از 2 قاشق غذاخوری، از رزماری تازه برای این میزان مواد استفاده نکنید.

چرا پنینی مرغ و رزماری در دستگاه باز می گردد؟

اگر مواد میانی پنینی مرغ زیاد باشد، لایه های نان به هم نمی چسبند و مواد داخل آن ممکن است بیرون بریزد. بنابراین به میزان کافی بین نان ها مواد و پنیر قرار دهید. حداقل زمان برای قرار دادن پنینی ها در دستگاه 3 دقیقه است. کمتر از این مدت زمان، احتمال باز شدن لایه های نان از هم وجود دارد.

پنینی مرغ و رزماری را با چه نانی درست کنیم؟

از انواع نان ها مثل نان تست، نان باگت و حتی نان لواش هم می توانید برای تهیه پنینی مرغ و رزماری بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2234

به "چطور پنینی مرغ و رزماری را در 5 دقیقه درست کنیم که تلخ نشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پنینی مرغ و رزماری را در 5 دقیقه درست کنیم که تلخ نشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید