کارنامه این هفته بورس چگونه بود؟ ، ارزش هفتگی معاملات بورس 13 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، در خاتمه هفته منتهی به 18 تیر 98 شاخص کل بورس تهران با رشدی 8.7 درصدی در قله یک میلیون و 753 هزار و 642 واحدی نهاده شد تا اگر چه هفته ای یکدست سبزپوش را از خود به جای بگذارد اما رشد هفتگی به مراتب کمتر از هفته های گذشته را به ثبت برساند. این در حالی بود که در این هفته شاخص کل هم وزن تنها 2.6 درصد رشد کرد و در دو روز خاتمهی هفته عملکردی منفی داشت. موضوعی که نشان می دهد در این هفته شرایط کلی بازار چندان مساعد نبوده است.

کارنامه این هفته بورس چگونه بود؟ ، ارزش هفتگی معاملات بورس 13 درصد افزایش یافت

در اولین روز هفته شاخص کل اگر چه با رشدی چشمگیر آغاز به کار کرد اما در ادامه بازار فرایند نزولی شد و در نهایت رشدی 8 هزار واحدی برای شاخص کل به ثبت رسید. این در حالی بود که در این روز شاخص کل هم وزن 1820 واحد ریخت. در روزی که تعداد معاملات از مرز 2 میلیون و 319 هزار واحد نیز گذشت، بیش از 14 میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر 20 هزار و 686 میلیارد تومان داد و ستد شد.

در روز یکشنبه اتفاقی عکس روز شنبه رخ داد و اگر چه در ابتدا بازار با فرایندی نزولی آغاز به کار کرد اما به یکباره جو مثبتی بر بازار حاکم شد و با کم شدن فشار عرضه شاخص کل فرایندی صعودی به خود گرفت تا در نهایت با 31 هزار و 408 واحد رشد به کار خود انتها دهد. در این روز تعداد معاملات تنها نصف روز گذشته بود و ارزش معاملات نیز تنها 8 هزار و 979 میلیارد تومان به ثبت رسید. سه نماد وبملت، وتجارت و فملی بیشترین ارزش معاملات این روز را به خود اختصاص دادند.

روز دوشنبه روز کاملا سبز بازار بود و تقریبا تمامی نمادهای بورسی در این روز سبزپوش بودند. در روزی که بازگشایی مرتبه دوم شستا نیز از سوی ناظر بازار باطل شد شاخص کل بیش از 60 هزار واحد رشد کرد و ارزش معاملات به 13 هزار و 844 میلیارد تومان رسید. حجم معاملات اجرا شده در این روز نیز 6 میلیارد و 430 میلیون سهم بود.

روز سه شنبه با اولین روز عرضه اولیه ولپارس همراه بود. عرضه ای که برای نخستین بار در دو روز انجام شد. در این روز شاخص کل اگر چه رشدی 28 هزار واحدی را به ثبت رساند اما شاخص کل هم وزن 152 واحد افت کرد تا نشان دهد اوضاع نمادهای کوچک بورس چندان مساعد نیست. در روزی که فولاد، تاپیکو و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند ارزش معاملات کل بورس به 15 هزار و 728 میلیارد تومان رسید.

آخرین روز بازار سهام در این هفته نیز با انتها عرضه اولیه ولپارس همراه بود. در این عرضه اولیه بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر شرکت کردند تا رکورد مشارکت بازهم شکسته گردد. در این روز اگر چه با افت 4314 واحدی شاخص کل هم وزن همراه بود اما شاخص کل به مدد معاملات مثبت نمادهای شاخص ساز در ساعات ابتدایی بازار با رشدی 6600 واحدی به کار خود سرانجام داد. در این روز همچنین ارزش کل معاملات 22 هزار و 763 میلیارد تومان رسید تا رکورد معاملات روزانه بورس شکسته گردد.

در انتها هفته اگر چه بورس توانست بیش از 8 درصد بازدهی داشته باشد اما در مقایسه با هفته پیش فرایند صعودی شاخص کل کم توان تر بود. همچنین در این هفته ارزش کل معاملات به 82 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته گذشته رشدی 13 درصدی داشته است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1008

به "کارنامه این هفته بورس چگونه بود؟ ، ارزش هفتگی معاملات بورس 13 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه این هفته بورس چگونه بود؟ ، ارزش هفتگی معاملات بورس 13 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید