گفت وگوی کره جنوبی و چین برای کاهش تنش بر سر سامانه دفاع موشکی تاد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مقام های سئول امروز(یکشنبه) اعلام کردند، کره جنوبی و چین برای حل مناقشه بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی پیش از نشست رهبران دو کشور در ماه آینده میلادی همکاری می نمایند.

گفت وگوی کره جنوبی و چین برای کاهش تنش بر سر سامانه دفاع موشکی تاد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، قرار است مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و شی جینپینگ، همتای چینی وی در حاشیه نشست همکاری اقتصادی کشورهای حوزه آسیا پاسیفیک که در دا نانگ ویتنام و در بازه زمانی دهم و یازدهم ماه نوامبر امسال میلادی برگزار می گردد، گفت و گویی داشته باشند.

یکی از مقام های دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: ما اقداماتی را برای حل و فصل مساله مناقشه آمیز استقرار سامانه های تاد آمریکا در کره جنوبی پیش از دیدار میان روسای جمهوری چین و کره جنوبی در جریان این نشست در ویتنام انجام می دهیم. همکاری برای حل این مساله در حال پیگیری است.

نشانه هایی از کاهش تنش میان این دو همسایه آسیایی اخیرا مشاهده شده که شامل از سرگیری توافقات تجاری و اقتصادی دو طرفه، از سرگیری مذاکرات دفاعی و لغو تحریم ها بر تورهای گردشگری به کره جنوبی است.

یکی دیگر از مقام های ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: حل و فصل مناقشه سامانه تاد آمریکا می تواند باعث بهتر برگزار شدن دیدار و گفت و گو میان روسای جمهوری کره جنوبی و چین در حاشیه نشست اقتصادی ویتنام گردد.

وی ادامه داد: به دلیل نزدیک شدن به برگزاری این نشست در ویتنام، باید در هفته جاری نتیجه حاصل گردد.

ناظران بر این باورند که کره جنوبی نگرانی های چین را درباره استقرار این سامانه دفاعی درک و بر استقرار این سامانه برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شاقتصادی نیز تایید کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 435

به "گفت وگوی کره جنوبی و چین برای کاهش تنش بر سر سامانه دفاع موشکی تاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی کره جنوبی و چین برای کاهش تنش بر سر سامانه دفاع موشکی تاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید