یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل همزمان با بازگشایی مدارس تصویب شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اعضای شورای شهر یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس را تصویب کردند.

یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل همزمان با بازگشایی مدارس تصویب شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دو فوریت طرح بهبود شرایط حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا در جلسه علنی شورای شهر آنالیز شد.

در ابتدا جعفر تشکری در شرح این طرح گفت: مقامات مسئول در حوزه آموزش اعلام کردند که طی هفته های آینده مدارس باز خواهند شد و طبق آمارها 16.5 درصد سفرهای تهران آموزشی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان نمود: با توجه به شرایط اتوبوس رانی و تاکسی رانی که احتیاج به آمادگی بیشتر هستند، جلساتی را با کارشناسان داشتیم و آنالیز کردیم که برای سازماندهی این سفرها و با توجه به عدم آمادگی فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی، این طرح با مجموعه ای از اقدامات طراحی شد.

تشکری اعلام کرد: پیش بینی کردیم 200 دستگاه اتوبوس از شرکت سازنده دریافت گردد. پیش بینی شد که 300 دستگاه اتوبوس تک کابین و 300 دستگاه دو کابین تهیه گردد تا اتوبوس ها به 3 هزار دستگاه برسد.

وی تاکید نمود: بخش دیگر اقدامات مربوط به حمایت از تاکسی رانان برای نوسازی و تعمیرات است که در طرح دیده شده است به علاوه برنامه هایی برای نظافت این ناوگان هم دیده شده است.

وی اضافه کرد: وقتی تا یک ماه آینده بسیاری از مراکز آموزشی فعالیت خود را شروع می نمایند باید این طرح با دو فوریت آنالیز گردد تا بتوانیم از وقوع بحران تردد در شهر جلوگیری کنیم.

تشکری تاکید نمود: در حال حاضر با کاهش ساعات روز شبکه تردد تهران قفل شده و علت آن ضعف حمل و نقل عمومی و محدودیت های تردد است.

در ادامه میثم مظفر گفت: پیشنهاد بنده این است که طرح تبدیل به یک فوریت گردد چرا که بار اقتصادی دارد.

سپس مهدی عباسی در مخالفت با فوریت طرح گفت: اگر قرار است در طرح پیشنهاد جدیدی داده گردد، احتیاج به اعتبار دارد، باید بیشتر بر روی طرح کار گردد. موضوع سه بار ضد عفونی کردن مترو در روز که در طرح مطرح شده باید از نظر علمی آنالیز گردد.

وی اضافه کرد: بند دیگری مربوط به حمایت از تاکسی رانان است که قرار است قدر السهم تاکسی رانان افزایش یابد که احتیاج به بحث دارد به علاوه در بحث آرام سازی تکلیفی برای راهور و همیاران معین نشده است.

در ادامه ناصر امانی گفت: به نظر بنده باید با دوفوریت موافقت گردد و بعداً درباره جزئیات آن بحث گردد.

در ادامه کاشانی در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: ما برای بازگشایی مدارس مشکل حمل و نقل داریم اما علیرغم نگرانی دوستان از آقای امانی و تشکری درخواست دارم که با توجه به احتیاج به اورهال کردن ناوگان و با توجه به اینکه تا شهریور 50 درصد نقدینگی کم داریم، طرح به صورت یک فوریتی مطرح گردد و در عرض یک هفته ردیف بودجه آن آنالیز گردد سپس به مراحل بعدی برسد.

سپس شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری گفت: می دانیم که در این مدت کم، امکان اجرا کردن این طرح نیست اما باید کاری شدنی انجام دهیم و این متن احتیاج به اصلاح دارد لذا درخواست دارم تا طرح در کمیسیون آنالیز بیشتری گردد و تکالیف شهرداری هم در آن معین گردد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد بنده موافقت دوستان با تک فوریت طرح است. بخش هایی از طرح که بار اقتصادی ندارد ابلاغ می گردد اما بخش های عملیاتی احتیاج به اصلاح بودجه دارد و با توجه به وجود مشکل در تخصیص بودجه های مصوب، باید کار بیشتری بر روی طرح انجام گردد و بعضی اعداد احتیاج به اصلاح بودجه دارد و طرح باید طی یک هفته آینده پخته تر گردد.

در ادامه امانی در تذکری گفت: همه ما دو فوریت این طرح را امضا کردیم اما در حال حاضر علیه دو فوریت آن صحبت می کنیم با این شیوه ما مضحکه رسانه ها خواهیم شد.

وی اضافه کرد: باید قبل از امضای طرح ها نسبت به محتوای آنها دقت کنیم و شأن شورا را رعایت کنیم.

در نهایت با دو فوریت طرح مخالفت شد و آنالیز یک فوریت طرح به رأی گذاشته شد و با 12 رأی موافق به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1743

به "یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل همزمان با بازگشایی مدارس تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل همزمان با بازگشایی مدارس تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید