آدرس یک میانبر جدید در بازار خودرو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اوایل تابستان سال جاری نیروی انتظامی از دستگیری 6 متهم اطلاع داد که از 1300 نفر هنگام خرید و فروش خودرو در نقاط مختلف کشور کلاهبرداری کردند. پرونده هایی از این نوع زیاد است و کلاهبرداران شگردها و ترفندهای بی پایانی برای فریب دادن شهروندان دارند. متدوال ترین روش تا چند سال پیش این بود که خودروهای آسیب دیده و واژگون شده را با صحنه سازی و هم دستی چند نفر در نقش کارشناس و مشتری تقلبی به خریداران واقعی می فروختند.

آدرس یک میانبر جدید در بازار خودرو

تمام این اتفاقات باعث شده که ورود به بازار خودروی دست دوم برای خیلی از مردم شبیه به قدم گذاشتن در یک محدوده هولناک و پرخطر به نظر برسد. الان اما با توجه به افت تیراژ فراوری خودروهای داخلی و مسدود شدن دروازه های ورود خودروهای خارجی صفر کیلومتر، چاره ای جز روی آوردن به این بازار ثانویه نمانده است.

خبر خوب این که اخیرا امکاناتی فراهم شده که خریداران می توانند با یاری انواع مشاوره های فنی و حقوقی، دادوستد بی دردسرتری نسبت به گذشته داشته باشند. یعنی با این روشی که می خواهیم بر اساس تجربه شخصی معرفی کنیم، شما می توانید با خیال راحت و بدون هزینه کل فرآیند خرید خودروی کارنموده را با اطمینان و آرامش طی کنید و درگیر پاسخ دادن به تماس های بی سرانجام که بعضی از آن ها فقط می خواهند مظنه بگیرند نشوید و معامله را هم بدون ریسک انجام دهید.

امروز چندین و چند وب سایت در زمینه ارائه خدمات خرید و فروش سفارشی خودرو فعالیت می نمایند که می توانند این مشکل را حل نمایند. شما چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده وقتی قصد ورود به این بازار را دارید می توانید به این سایت ها مراجعه کنید و از امکانات آن ها بهره ببرید. یکی از این وب سایت ها کارنامه نام دارد که به دلیل این که از همکاران وب سایت دیوار است ترجیح دادیم آن را به عنوان مشتی نمونه خروار انتخاب کنیم.

در کارنامه بخشی وجود دارد به نام خرید سفارشی که یکی از مهم ترین خدمات این وب سایت است و کاملا هم رایگان است. در مرحله اول شما از روی سایت یک درخواست فروش سفارشی ثبت می کنید، بعد کارشناس فروش در بازه زمانی ای که خودتان انتخاب نموده اید با شما تماس می گیرد.

در مرحله بعد در محلی که باز هم خود شما مشخص می کنید کارشناس خودرو حضور پیدا می نماید و تمام ابعاد و زوایا خودروی شما را با استفاده از تجهیزات ویژه آنالیز می نماید و منصفانه ترین قیمت را بر اساس شرایط خودرو پیشنهاد می دهد. خود کارشناس از خودروی شما البته عکاسی هم می نماید. این عکس ها کجا استفاده می گردد؟ در آگهی رایگانی که از خودروی شما در صفحه کارنامه روی سایت دیوار نمایش داده می گردد. پس تا اینجا خودروی شما به صورت رایگان کارشناسی شد و آگهی آن هم به صورت رایگان در دسترس عموم نهاده شد.

حالا تماس های خریداران و چانه زدن و دردسرهای بعدی هم بر عهده خود کارشناس است. یعنی تا زمانی که مشتری واقعی برای خودرو پیدا گردد شما به عنوان فروشنده عملا هیچ کار خاصی ندارید. فقط در مرحله تنظیم قولنامه و فروش خودرو باید خیلی شیک در محل حضور داشته باشید و کار را تمام کنید.

در این مرحله هم البته کارشناس در کنار شما حضور دارد تا معامله امنی داشته باشید و در خصوص تنظیم اسناد و مسائل حقوقی به شما مشاوره بدهد. حالا ممکن است بپرسید تا انجام این مراحل ضروری است خودرو را به کارشناس کارنامه بسپارید؟ نه هیچ ضرورتی ندارد چون تمام خدمات فروش سفارشی خودرو در محل فروشنده انجام می گردد و خودرو تا لحظه آخر زیر پای خودتان است. کل این فرایند هم معمولا بین یک تا 7 روز بیشتر طول نمی کشد.

در تجربه ای که داشتیم خودرو در سومین بازدید فروش رفت. ارزش این خدمات شاید الان همزمان با شیوع کرونا حتی بیشتر به چشم بیاید که حضور کارشناس کارنامه ریتم کار را سریع تر می نماید و هم احتیاج به حضور فیزیکی فروشنده را به حداقل می رساند. جالب این که برای خرید خودرو هم می توانید با یاری خدمات بازدید غیابی، آنالیز خودرویی که قصد خرید آن را دارید به کارشناس اختصاصی کارنامه بسپارید. در نهایت هم که یک تجارت بی دردسر صورت گرفته با سود شیرین و خدمات رایگان.

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1339

به "آدرس یک میانبر جدید در بازار خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس یک میانبر جدید در بازار خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید