تایوان منطقه دفاع هوایی چین بر فراز دریای جنوبی را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر دفاع جدید تایوان امروز دوشنبه گفت که این کشور ایجاد هرگونه منطقه دفاع هوایی از سوی چین بر فراز دریای جنوبی چین را به رسمیت نخواهد شناخت.

تایوان منطقه دفاع هوایی چین بر فراز دریای جنوبی را به رسمیت نمی شناسد

با ما همراه باشید و با تور چین تابستانی از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که آژانس امنیت تایوان هشدار داده است که اعلام منطقه دفاع هوایی توسط چین در دریای جنوبی چین می تواند موجب تشدید تنش ها در منطقه شود، وزیر دفاع جدید تایوان نیز تاکید نموده است که این کشور به هیچ وجه اعلام منطقه دفاع هوایی را به رسمیت نمی شناسد.

فنگ شیه کوان وزیر دفاع جدید تایوان در نشست مجلس توضیح داد: ما اعلام منطقه دفاع هوایی توسط چین را به رسمیت نخواهیم شناخت.

اقدام چین در اعلام منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای شرقی چین با محکومیت و مخالفت ژاپن و آمریکا روبرو شده است.

چین هنوز رسما تصمیم خود برای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای جنوبی چین را تایید یا رد نکرده ولی اعلام کرده است که چنین تصمیمی بر اساس سطح تهدید خواهد بود و پکن این حق را دارد که منطقه دفاع هوایی را بر فراز دریای جنوبی چین اعلام کند.

دفتر امنیت ملی تایوان نیز در گزارشی هشدار داد: در آینده، احتمال ایجاد منطقه دفاع هوایی از سوی چین بر فراز دریای جنوبی چین را رد نمی کنیم. اگر چنین این تصمیم را اعلام کند، موج تازه ای از تنش در منطقه به وجود خواهد آمد.

مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رای دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نسبت به ایجاد هرگونه منطقه دفاع هوایی بر فراز این دریا توسط چین هشدار داد و تاکید نمود: آمریکا هر گونه اقدام چین در ایجاد منطقه دفاع هوایی را رفتاری تحریک آمیز و بی ثبات کننده ارزیابی خواهد نمود.

جان کری در سخنانی در جریان سفر به مغولستان گفت: ما هرگونه ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین را اقدامی تحریک آمیز و بی ثبات کننده در نظر می گیریم. این اقدام می تواند به طور اتوماتیک موجب افزایش تنش شود و تعهدات چین برای مدیریت مناقشات ارضی به وسیله دیپلماسی را به شدت زیر سئوال می برد.

وی اضافه نمود: بنابر این ما از چین می خواهیم تا از هر اقدام یکجانبه ای که تحریک آمیز تلقی خواهد شد، خودداری کند.

آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 685

به "تایوان منطقه دفاع هوایی چین بر فراز دریای جنوبی را به رسمیت نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان منطقه دفاع هوایی چین بر فراز دریای جنوبی را به رسمیت نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید