اساتید دانشگاه ترم آینده را بر مبنای آموزش مجازی برنامه ریزی نمایند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، معاونت آموزشی دانشگاه تهران در تشریح نحوه فعالیت آموزشی نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399 گفت که اساتید دانشگاه ترم آینده را بر مبنای آموزش مجازی برنامه ریزی نمایند.

اساتید دانشگاه ترم آینده را بر مبنای آموزش مجازی برنامه ریزی نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بر این اساس و با توجه به پیش بینی های مسئولین بهداشتی کشور درخصوص تداوم فرایند همه گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت های خطیر دانشگاه به منظور انتظام بهتر امور و انجام مناسب تر فعالیت های آموزشی سال تحصیلی 400-1399، برنامه ریزی دانشگاه برای نیم سال اول سال تحصیلی با توجه به اصول و سیاست هایی اعمال می گردد.

همچنین برنامه ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیم سال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیم سال یاد شده است.

بنابراین با توجه به ارتقای زیرساخت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، کلیه فعالیت های آموزشی به وسیله سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد.

لازم است اعضای هیأت علمی دانشگاه و مدیران گروه های آموزشی و معاونان آموزشی واحدها، اقدامات و مواردی را در برنامه ریزی مورد توجه قرار دهند.

در واقع محتوای دروس نیم سال آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه نموده و آمادگی های لازم را برای استفاده از سامانه های مورد استفاده در دانشگاه داشته باشند.

همچنین پیش بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیم سال و کاهش سهم نمره آزمون خاتمه ترم در مشخص نمره نهایی را داشته باشند.

بر این اساس برای دروس عملی و یا آن بخش از هر درس عملی که امکان ارائه و برگزاری آن با تشخیص استاد و گروه به صورت آموزش الکترونیکی وجود دارد، محتوا تهیه گردد. برای ارائه بخش حضوری دروس عملی متناسب با شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

آمادگی های لازم برای تغییر فعالیت های آموزشی از الکترونیکی به حضوری در صورت برقراری شرایط مناسب در برنامه ریزی پیش بینی گردد.

به منظور انجام مؤثرتر فعالیت های آموزشی و هدایت دانشجویان، به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیأت علمی حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند و هر گونه کاهش حضور برنامه ریزی شده اساتید، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود.

بر این اساس علی رغم وجود مسائل متعدد در حوزه های برنامه ریزی و اجرا، باید کوشش گردد که از تعلیق و انباشتگی فعالیت های آموزشی به خصوص در ارتباط با ارائه دروس عملی و یا اقداماتی که برای دانش آموختگی دانشجویان لازم است، اجتناب گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1009

به "اساتید دانشگاه ترم آینده را بر مبنای آموزش مجازی برنامه ریزی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساتید دانشگاه ترم آینده را بر مبنای آموزش مجازی برنامه ریزی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید