اطمینان زلنسکی درباره حمایت فرانسه از عضویت اوکراین در ناتو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس جمهوری اوکراین بعد از ملاقات با همتای فرانسوی خود گفت، اطمینان دارد که پاریس از عضویت این کشور در ناتو حمایت می نماید و اوکراین مستحق است به سالن انتظار اتحادیه اروپا و ناتو وارد گردد.

اطمینان زلنسکی درباره حمایت فرانسه از عضویت اوکراین در ناتو

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، در شرایطی که وخامت اوضاع در منطقه دونباس (در شرق اوکراین) موجب نگرانی هم روسیه و هم کشورهای غربی شده، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته در پاریس با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کردند.

زلنسکی در سرانجام این نشست بیان کرد: با آقای ماکرون درباره دورنمای عضویت اوکراین در ناتو مذاکره کردیم، برای اینکه این مسئله دقیقاً به امنیت کشور ما در مرزهای شرقی و در منطقه دونباس بستگی دارد.

وی یادآور شد که شخصاً احساس می نماید که حمایت فرانسه را در طرح پیوستن به ناتو بدست آورده است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین بیان کرد که آمادگی دارد تا در ترکیب گروه چهارجانبه نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان)، با حضور تمامی رهبران این گروه، از جمله ولادیمیر پوتین، اوضاع کنونی در منطقه دونباس را آنالیز کند.

زلنسکی روز پنج شنبه در مصاحبه با روزنامه فیگارو گفته بود که اوکراین مستحق این است که به سالن انتظار اتحادیه اروپا و ناتو وارد گردد و اطمینان دارد که فرانسه از این مسئله حمایت خواهد نمود.

اوکراین خواهان گسترش برنامه آموزش نظامیانش توسط مربیان آمریکایی شده است

در خبر دیگری گزارش شده، دنیس اشمیگل نخست وزیر اوکراین روز آدینه بیان کرد که مقامات کی یف از دولت ایالات متحده خواسته است تا برنامه آموزش نیروهای نظامی اوکراینی توسط مربیان آمریکایی را گسترش دهد.

در ان رابطه پیش از این لوید آستین رئیس پنتاگون روز چهارشنبه بیان کرد که ایالات متحده به ارائه یاری های نظامی خود به اوکراین برای دفاع از خود ادامه خواهد داد. به گفته وی، صحبت بر سر تأمین انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی و همچنین اعزام مربیان نظامی برای آموزش نیروهای دولتی اوکراین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1469

به "اطمینان زلنسکی درباره حمایت فرانسه از عضویت اوکراین در ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطمینان زلنسکی درباره حمایت فرانسه از عضویت اوکراین در ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید