انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، روزنامه الشرق الاوسط پیش نویس بیانیه پایانی نشست گروه بین المللی حامی لبنان در پاریس را منتشر کرد.

انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان

در این پیش نویس تاکید شده است که اعضای گروه مذکور اذعان دارند که لبنان با یک بحران سخت رو به رو شده و این بحران باعث شده تا لبنان در معرض فروپاشی مالی و بی ثباتی گسترده قرار بگیرد.

در ادامه این پیش نویس آمده است: اعضا معتقدند که برای تحقق ثبات و بهبود اوضاع لبنان باید بسته سیاستهای قابل اعتماد و فراگیر در راستای اجرای اصلاحات مالی تصویب شود.

در این پیش نویس تاکید شده است: این اقدامات از آنجا که می تواند جوابگوی خواسته های معترضان لبنانی باشد بسیار مهم است. لبنان از زمان استعفای سعد حریری تاکنون بدون دولت به سر می برد. اعضای گروه مذکور معتقدند که باید هرچه سریعتر یک دولت با قدرت برای تحقق اصلاحات مالی و جلوگیری از ایجاد تنش در لبنان تشکیل شود.

در ادامه این پیش نویس آمده است: مقامات لبنانی باید بودجه سال 2020 را طی هفته های نخست بعد از تشکیل دولت جدید تصویب کنند. آنها باید اقدامات لازم را در خصوص بهبود اوضاع مالی و مبارزه با فساد اتخاذ کنند. طی شش ماه بعد از تشکیل دولت باید اقدامات لازم در خصوص تضمین رشد مالی پایدار اتخاذ شود.اعضای مذکور آماده کمک برای تضمین فرایند ارائه کالاهای اساسی به لبنان هستند.

آنها از نیروهای مسلح لبنان نیز در راستای حمایت از معترضان و حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز قدردانی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 559

به "انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید