برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، هفته فرهنگی ایران در روسیه، با هدف آشنایی بیشتر مردم روسیه با فرهنگ ایرانی از روز دوشنبه شروع شد.

برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه

هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور مهدی سنایی، سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه افتتاح شد. سنایی در این مراسم افتتاحیه که در تئاتر شهر مسکو برگزار گردید، گفت:

در شرایطی که هیات های رسمی بلند پایه دو کشور در روزهای آینده برای توسعه روابط سیاسی و مالی تشکیل جلسات می دهند، برگزاری برنامه های فرهنگی برای ارتقای روابط و شناخت در این عرصه نیز اهمیت خاصی دارد.

ابوذر ابراهمیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز درباره روابط فرهنگی ایران و روسیه گفت:

امروز هنرمندان مسلمان ایرانی برای نشان دادن پیغام دوستی، برادری و صمیمیت ملت ایران با سایر مردم دنیا از جمله روسیه، هنر خود را در هفته فرهنگی ایران به نمایش می گذارند.

او بعلاوه در ادامه گفت:

حدود 200 سال پیش نخستین کتاب فارسی به روسی ترجمه شد و در مقابل یکصد سال پیش در ایران، نخستین کتاب روسی به فارسی برگردانده شد.

ولادیمیرویچ استپانوف، معاون وزیر فرهنگ روسیه نیز به نقل از وزیر فرهنگ روسیه اعلام نمود:

ایران و روسیه در سالیان اخیر، روابط فرهنگی خود را روز به روز بیشتر نموده اند و هنرمندان، موسیقی دانان، سینماگران و سایر فعالان هنری ایران، روابط دوجانبه و تنگاتنگی با یکدیگر پیدا نموده اند.

او در ادامه پیغام وزیر اضافه نمود:

رفت و آمد هیات های فرهنگی دو کشور و ارتباطات مستقیم ناشران و هنرمندان ایران و روسیه، گویای نزدیکی بیش از پیش دو کشور به یکدیگر است و ما امیدواریم تا شاهد توسعه روابط فرهنگی دو ملت باشیم.

علاوه بر سخنرانی های ذکر شده، در این مراسم از ویتالی نائو مکین، رئیس انستیتوی شرق شناسی آموزشگاه علوم روسیه، میخائیل باریسویچ پتروفسکی، مدیر موزه آرمیتاژ و ولادمیر سرگویچ مالیشف، رئیس انستیتوی نسخ خطی روسیه، به خاطر فعالیت های آن ها در شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ و هنر ایرانی به مردم روسیه تجلیل به عمل آمد.

هفته فرهنگی ایران در روسیه که از تاریخ 12 تا 18 شهریور برگزار خواهد شد، شامل برنامه های مختلفی از جمله نمایش صنایع دستی، قهوه خانه و سفره خانه سنتی، نقالی، کتاب آرایی و اجرای موسیقی به وسیله گروه های مختلف است. علاوه بر آن، فیلم های نفس، شیار 143، پری دریایی، سکوت رعنا و فصل نرگس در این هفته در مسکو به نمایش در خواهند آمد.

عکس: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1928

به "برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید