بهرامی: 430 واحد مسکونی آماده تحویل به قالیبافان شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف گفت: 430 واحد مسکونی آماده تحویل به قالیبافان استان تهران و البرز شد.

بهرامی: 430 واحد مسکونی آماده تحویل به قالیبافان شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عبدالله بهرامی گفت: با همکاری اتحادیه سراسری فرش دستباف کشور، بانک مسکن و بخش خصوصی، پروژه هزار واحدی برای مسکن قالیبافان صورت گرفته که تا کنون 200 واحد از مسکن های ساخته شده تحویل قالیبافان شده است و 430 واحد دیگر از واحد های 50 تا 90 متر مربعی دارای یک و دو خوابه آماده کلید تحویل قالیبافان شده است.

وی اضافه کرد: کل واحد های ایجاد شده برای مسکن قالیبافان 31 هزار و 500 متر مربع است که در منطقه ماهدشت کرج، بلوار امام خمینی احداث شده و 430 واحد از این واحد های مسکونی در 8 طبقه و در متراژ های 50 تا 90 متری آماده تحویل شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف گفت: برای تحویل دریافت این واحد ها تمام قالیبافان ساکن استان های البرز و تهران می توانند بدون پرداخت هیچ وجهی به سایت اتحادیه سراسری تعاونی های فراوری نمایندگان فرش دستباف شهری و عشایری ایران به نشانی http://taavon.co/ مراجعه نموده نام نویسی نمایند، در این سایت نام و نام خانوادگی، کد ملی و تعیینات فردی هر شخص تعیین شده که وارد می نمایند و با توجه به اینکه اطلاعات همه قالیبافان که دارای کارت شناسایی قالیبافی از صنف قالیبافی زیر مجموعه وزارت صمت یا اتحادیه قالیبافی هستند، ثبت نام می نمایند و مهلت ثبت نام تا 6 آبان ماه خواهد بود که بعد از آن قرعه کشی در حضور هیأت مدیره اتحادیه انجام می گردد و کسانی که برنده شدند با پرداخت وجه و تنظیم قرارداد و دریافت وام کلید واحد های مسکونی خود را تحویل می گیرند.

بهرامی اضافه کرد: پیش از این 200 واحد مسکونی به قالیبافان کشور واگذار شده و در این مرحله 430 واحد دیگر آماده تحویل شده که جمعا 630 واحد می شوند و همچنین 350 واحد دیگر برای خرداد ماه 1400 تحویل قالیبافان می گردد که در مجموع هزار واحد مسکونی به قالیبافان واگذار می گردد.

وی همچنین در خصوص میزان وام برای قالیبافان گفت: کسانی که در قرعه کشی برنده شوند باید ظرف 75 روز تامین اقتصادی نمایند که برای واحد های کوچک تسهیلات قرض الحسنه به نرخ 4 درصد وبه مبلغ 35 میلیون تومان از طرف بانک مسکن پرداخت می گردد و برای واحد های بزرگتر مبلغ 50 میلیون تومان به نرخ 18 درصد پرداخت می گردد و علاوه بر این هر یک از متقاضیان می توانند تا سقف 200 میلیون تومان اوراق حق تقدم مسکن خریداری نمایند و سند این واحد ها در رهن بانک قرار می گیرد و قالیبافان کلید واحد مسکونی خود را تحویل گرفته و صاحب خانه می گردد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف گفت: این واحد ها در 22 بلوک 42 واحدی احداث شده، هر بلوک آسانسور و راه پله جدا دارد و تمام راه پله ها از سنگ، نرده ها از استیل و همه چیز آماده است و مشکل مسکن 430 قالیباف در این مرحله حل می گردد.

بهرامی در خصوص اینکه این واحد های مسکونی برای قالیبافان به چه مبلغی ارائه می گردد، گفت: طبق قیمت کارشناسی منطقه هر متر مربع آپارتمان 5.2 میلیون تومان واگذار می گردد که یک و نیم میلیون تومان زیر قیمت منطقه است و در ساخت این واحد ها از مصالح باکیفیت بالا استفاده شده، همه واحد ها سند تک برگ دارند و انشعابات جداگانه و مصالح مرغوب استفاده شده است.

وی همچنین گفت: تا یک و نیم برابر ظرفیت قرعه کشی انجام می گردد که اگر هر کسی نتوانست مبالغ مورد احتیاج را تامین کند نفر ذخیره جایگزین می گردد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف گفت: ما برای اینکه مسائلی مانند تعاونی های مسکن را پیدا نکنیم به صورت شفاف این واحد ها ساخته شده و آماده تحویل شده و با قرعه کشی قالیبافان انجام می گردد و اولین واحد می تواند از 7 آبان تحویل متقاضیان گردد.

بهرامی همچنین اضافه کرد: 7 هزار متر فضای سبز برای واحد های مسکونی قالیبافان در نظر گرفته شده و همه واحد ها دارای پارکینگ مسقف بوده و در و پنجره ها دارای UPVC بوده است.

وی همچنین در خصوص اینکه مگر سابقه بیمه برای قالیبافان مدنظر قرار نمی گیرد، گفت: با توجه به اینکه یکی از مسائل قالیبافان بیمه آنهاست که قطع شده است بنابراین ملاک برای مسکن کارت قالیبافی است که از سوی اتحادیه یا صنف برای آن ها صادر شده و ما طبق کارت قالیبافی آن ها را در قرعه کشی شرکت می دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1187

به "بهرامی: 430 واحد مسکونی آماده تحویل به قالیبافان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهرامی: 430 واحد مسکونی آماده تحویل به قالیبافان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید