تکلیف سعید و محسن روشن شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران: آفتاب یزد در گزارش عکس اصلی خود به انتخابات 1400 پرداخته است.

تکلیف سعید و محسن روشن شد

به گزارش خبرنگاران این روزنامه در بخشی از گزارش خود نوشته است: برجام زنده است و همچنان بر ارکان مهم مالی ما تاثیرگذار؛ این را می توان در واکنش ها به برخی اظهار نظرات برجامی و مرتبط با برجام به خوبی لمس کرد.

در کنار برجام، اف. ای. تی. اف نیز به نقطه ثقل برخی چهره های مترصد ورود به پاستور تبدیل شده است تا جایی که اگر سعید محمد بازتاب های پس از انتشار توئیت ضد اف ای تی اف خود را می دانست قطعا اندکی تامل می کرد که این مسئله نشان می دهد یا سعید محمد مشاوران خوبی در حوزه رسانه و سیاست خارجه ندارد یا خود او همچنان حرفه ای در عمران و دستِ خالی در سیاست است. در کنار او اما محسن رضایی همچنان مشغول بازی سیاسی با برجام و اف ای تی اف است ضمن آن که دهقان و دیگران به طور واضح اعلام موضع نکرده اند این در حالی است که علی رغم تمامی تلاش ها و تبلیغات منفی طیفی خاص، چنین به نظر می رسد که برجام و اف ای تی اف برای ورود به پاستور ممکن است قربانی بگیرد یا برگ برنده محسوب شود!

این روزنامه در ادامه نوشته است: سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در پیامی توییتری مخالفت خود را با پیوستن ایران به اف ای تی اف اعلام کرد. سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در رابطه با بحث پیوستن ایران به اف ای تی اف نوشت: شفافیت برای داخل کشور ضرورت است نه برای عناصر خارجی؛ که ضرورت محرمانگی آن برای بیگانگان از بدیهیات عقلی است. ردیابی منابع مالی و رصد مبداء و مقصد آن بدون شک یکی از راهکارهای اصلی نجات اقتصاد ایران است اما این شفافیت برای داخل کشور ضرورت است نه برای عناصر خارجی؛ که ضرورت محرمانگی آن برای بیگانگان از بدیهیات عقلی است. شفاف سازی اطلاعات مالی کشور برای بیگانه ممنوع؛ برای مردم خودمان یک ضرورت.

در این باره که نظر و اعتقاد کاندیداهای مطرح برای مسائل مهمی چون برجام، اف ای تی اف و نظائر آن چه دیدگاهی دارند و آیا حاضر هستند دیدگاه های سیاسی خود را شفاف اعلام کنند حداقل برای افکار عمومی که می خواهد برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تصمیم گیری کند بسیار اهمیت دارد.

اگرچه بسیاری بین آمدن و نیامدن مردد هستند و شاید تا دقیقه 90 به اضافه یک نیز از تصمیم خود پرده برداری نکنند اما حسین دهقان دیگر چهره ای است که زیر تیغ تیز منتقدانی است که در اردوی چهره هایی خاص قرار گرفته اند. منهای این مسئله، حسین دهقان هنوز اظهار نظر صریحی درمورد برجام و لوایح چهارگانه اف ای تی اف که دو لایحه آن همچنان تصویب نشده در مجمع باقی مانده است اعلام و منتشر نکرده و همین مسئله افکار عمومی را در برابر این پرسش قرار می دهد که اگر نظری دارند باید به صراحت اعلام کنند مگر آن که اعتقاد داشته باشند بین نظر آنان و نظر افکار عمومی و آحاد جامعه فاصله ای بسیار است و می شود نوعی تردید و احتیاط را در این مسئله ملاحظه کرد.

در روزگاری که بسیاری منتقد دولت حسن روحانی هستند و برجام را خسارت محض و اف ای تی اف را غیرضروری و حتی مانعی برای ادامه مسائل می دانند فرار از اعلام نظر صریح در این باره پیامی آشکار دارد و آن این که 4 سال تلاش و تبلیغ منفی علیه برجام و اف ای تی اف در روزگارانی که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم دو موضوع را آشکار می کند؛ برجام با هر تعبیری و اف ای تی اف

با هر تحلیلی همچنان ضمانتی تعیین کننده برای ورود به پاستور است چه خوش شان بیاید چه خوش شان نیاید!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1490

به "تکلیف سعید و محسن روشن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف سعید و محسن روشن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید