خبرنگاران قیمت مرغ و تخم مرغ در خراسان رضوی رو به کاهش است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مشهد-خبرنگاران- معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در استان بین سه تا چهار درصد کاهش یافته است و به نظر این فرایند ادامه یابد.

خبرنگاران قیمت مرغ و تخم مرغ در خراسان رضوی رو به کاهش است

علی غفوری مقدم عصر یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در استان نسبت به ماه قبل 2.9 درصد کاهش یافته و به 204 هزار ریال رسیده و قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ نیز 3.8 درصد کاهش یافته و به هر کیلوگرم 178 هزار ریال به فروش می رسد.

وی اضافه کرد: قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ گرم در خراسان رضوی از میانگین قیمت آنها در کل کشور کمتر است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به قیمت مصوب 169 هزار ریال برای هر کیلوگرم تخم مرغ گفت: تقریبا عمده مراکز عرضه کالا در استان قیمت مصوب تخم مرغ را رعایت می کنند اما گاه در خیابانهای فرعی فروشندگان از رعایت قیمت مصوب تخم مرغ خودداری می کنند.

غفوری مقدم اضافه کرد: تا دیروز 10 هزار و 150 واحد صنفی مشهد 866 تن تخم مرغ را به قیمت مصوب توزیع کرده اند و در 13 میدان عرضه کالا در این شهر نیز یک غرفه رایگان در اختیار اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخمگذار قرار گرفته است تا تخم مرغ را به قیمت مصوب عرضه کنند.

وی ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای به دلیل ضوابط داخلی شان ترجیح می دهند که تخم مرغ بسته بندی شده را بفروشند اما لازم است کل شبکه توزیع شامل تعاونیهای مصرف کارگری و کارمندی و فروشگاه های زنجیره ای در توزیع این کالا با قیمت مصوب همکاری لازم را داشته باشند.

رییس اتاق اصناف مشهد نیز در ارتباط با برخورد با گران فروشی تخم مرغ در این نشست گفت: تا به امروز 322 فرم تخلف در خصوص گران فروشی تخم مرغ در این کلانشهر تنظیم شده است.

محمود بنانژاد اضافه کرد: کیفیت تخم مرغی که به صورت فله در قالب طرح تنظیم بازار عرضه می شود پایین تر از کیفیت تخم مرغی است که در قالب بسته بندی به فروش می رسد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هیچ مسئله ای در تولید تخم مرغ در استان وجود ندارد و ظرفیت استان تولید و توزیع 400 تن تخم مرغ در روز و حتی صادرات آن به خارج از استان است.

جنتی اضافه کرد: توزیع تخم مرغ به قیمت مصوب هر کیلوگرم 169 هزار ریال طی دو یا سه هفته اخیر در واحدهای صنفی فروش مرغ و ماهی مطلوب اما در صنف خوار و بار غیرمطلوب بوده و در فروشگاه های زنجیره ای کمتر از 90 تن توزیع شده است.

وی اضافه کرد: طی سه هفته اخیر میزان توزیع تخم مرغ به قیمت مصوب در خراسان رضوی هزار و 800 تن بوده که از این تعداد 57 درصد در مشهد توزیع شده است.

وی با تاکید بر برخورد بازرسان با عرضه تخم مرغ بیش از قیمت مصوب در بازار گفت: تخم مرغ نباید در بازار خراسان رضوی 2 قیمت داشته باشد و لازم است در این خصوص نظارتها تشدید شود.

بنانژاد، رییس اتاق اصناف مشهد هم درباره سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار در این نشست گفت: تا به امروز از طریق این سامانه شکر و روغن توسط مباشران و عمده فروشان توزیع شده است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برای هر کد ملی ثبت شده در سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار فقط یک شماره تماس وجود دارد لذا امکان صدور حواله های تکراری برای افراد میسر نیست.

حمیدرضا رجوعی اضافه کرد: تا به امروز زمینه توزیع شکر، روغن و برنج هندی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی از طریق سامانه مزبور فراهم شده است و هیچ حواله ای از کالاهای طرح تنظیم بازار بدون ثبت در سامانه صادر نمی شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دهم در این نشست گفت: از مجموع 29 هزار و 102 تن سهمیه شکر بخشهای صنف و صنعت خراسان رضوی در ماه های بهمن و اسفند، 2 هزار و 502 تن به صنوف و مابقی به واحدهای صنعتی تخصیص می یابد.

غفوری مقدم گفت: با عنایت به افزایش قیمت شکر سهمیه صنف و صنعت طرح تنظیم بازار و تاثیر آن بر افزایش قیمت فرآورده های این 2 بخش، موضوع از طریق تهران در حال پیگیری است.

در این نشست مقرر شد تا سه شنبه هفته جاری اتاق اصناف، اتحادیه بارفروشان و سازمان میادین شهرداری مشهد نظر قطعی خود را برای اعلام مباشر به منظور مشارکت در طرح تنظیم بازار میوه شب عید به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کنند تا تصمیم قطعی برای این بخش گرفته شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1354

به "خبرنگاران قیمت مرغ و تخم مرغ در خراسان رضوی رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قیمت مرغ و تخم مرغ در خراسان رضوی رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید