خبرنگاران گفت و گوی بایدن و الکاظمی ، مبارزه با داعش آنالیز شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران - خبرنگاران- مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق سه شنبه شب در تماس تلفنی با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، موضوعات مختلفی از جمله همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با گروهک تروریستی داعش را آنالیز کردند.

خبرنگاران گفت و گوی بایدن و الکاظمی ، مبارزه با داعش آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران، الکاظمی با اعلام این خبر در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت: در این گفت وگو درباره توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری در راستای منافع دو کشور بحث و گفتگو شد.

وی همچنین نوشت که با بایدن درباره کوشش برای حمایت از امنیت و صلح در منطقه و ادامه همکاری در مبارزه با داعش گفت وگو نموده است.

نخست وزیر عراق اضافه نمود: همچنین بر کوشش برای ادامه گفت وگوهای راهبردی دو کشور براساس حق حاکمیت عراق تأکید کردیم.

این گفت وگوی دوجانبه چند روز پس از آن روی می دهد که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پنجشنبه گذشته در خاتمه نشست وزیران دفاع این ائتلاف نظامی به طور رسمی گفت که ناتو تصمیم گرفته تا شمار پرسنل خود در عراق را هشت برابر نموده و از 500 نفر به چهار هزار نفر افزایش دهد.

دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود: ناتو تصمیم به توسعه ماموریت های خود در عراق به درخواست دولت عراق گرفته و با احترام به حاکمیت عراق اجرا خواهد شد.

در همین حال، جسیکا آل مک نولتی سخنگوی پنتاگون نیز روز آدینه به شبکه تلویزیونی سی. ان. ان آمریکا گفت: واشنگتن در فرایند شکل دهی به نیروی (جدید) ناتو در عراق مشارکت خواهد نمود و با سهم عادلانه ای در این ماموریت فراگیر و مهم سهیم خواهد شد.

همزمان با این خبر، روزنامه دیلی میل انگلیس نیز روز آدینه به نقل از منابعی نظامی بدون ذکر نام نوشت که نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش قصد افزایش شمار نیروهای خود به 5 هزار نفر را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1450

به "خبرنگاران گفت و گوی بایدن و الکاظمی ، مبارزه با داعش آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت و گوی بایدن و الکاظمی ، مبارزه با داعش آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید