صنایع دستی در 4 بخش سیاسی و مالی و اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی می کند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، صنایع دستی در 4 بخش سیاسی و مالی و اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی می کند.

صنایع دستی در 4 بخش سیاسی و مالی و اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی می کند

مریم جلالی در ویژه برنامه روز جهانی صنایع دستی که در هتل عباسی اصفهان برگزار گشت، با بیان اینکه خانه های ایرانی مصداق نمایشگاه، موزه و کارگاه صنایع دستی است، اظهار کرد: اصفهان شهر زندگی است و آغاز هفته صنایع دستی را از اصفهان آغاز کردیم، زیرا صنایع دستی، صنایع زندگی و برخاسته از متن زندگی است. این صنعت شیواترین سخنرانی است که مفهوم دیروز را برای امروز عرضه می کند. جهانی امروز جهانی روایت ها است و پذیرش این روایت ها از اهمیت زیادی برخوردار است. جهانی ما پر از تنشِ حاصل از سوء تفاهم است و صنایع دستی مرکز ثقل تفاهم خانواده محور است، چرا که برخاسته از روح یک خانواده است و مادرانگی را در خود دارد.

او ادامه داد: ما تلاش یک ساله ای را از خرداد گذشته تا امروز آغاز کردیم که نتیجه آن همگرایی مفاهیم و هم فهمی بوده در پنجاه و نهمین سالگرد تشکیل شورای جهانی صنایع دستی، در اصفهان به عنوان قلب تپنده صنایع دستی از دیروز تا امروز باید گفت که صنایع دستی هر کشور ترجمانی از مفهوم دیروز در قالب منعطفی است که می تواند امروز را روایت کند؛ تاریخ امروزی شده و جغرافیای فارغ از مرزی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: اقتصاد، درد امروز و مسئله امروز ما است و صنایع دستی در هر 4 ساحت سیاسی، مالی، اجتماعی و فرهنگی به بهترین نحو نقش آفرینی می کند، خانواده محور است و پیوند نسلی و انسجام اجتماعی ایجاد می کند. امروز ما به کسانی احتیاج داریم که زاویه ما را برای جهان ترجمه کنند و هنر و صنایع دستی بهترین وسیله است.

جلالی تأکید کرد: خانواده، محور توسعه است و توسعه با اقتصاد عجین است و صنایع دستی ما راه برون رفت از انسداد مالی است، باید به این حوزه توجه دوباره کرد، زیرا هر هنرمند یک چاه نفت بی بدیل است که می تواند خلق ثروت و ارزش اضافه نموده کند و با هنر خود شی بی جان را جان ببخشند. ما باید از مدیریت هزینه به مدیریت سرمایه و درآمد برسیم و این راه چاره مسائل مالی ما است. صنایع دستی سریع عوض شده و بروز می شود اما عمق و مفهوم خود را از دست نمی دهد. لذا بهترین صنعت و تولید برای امروز و دوران مدرن است.

او با بیان اینکه اقتصاد هویت بنیان، گزاره ای است که در کنار صنایع دستی خواهد نشست، گفت: ما ثروتمندانی هستیم که با اندکی توجه خواهیم توانست خلق ثروت و خلق سرمایه کنیم، همچنان که مادران این دیار مدیران مالی خانواده هستند و طی سالیان با مواد ساده اطراف خود بهترین چیزها را ساختند و روالی را رقم زدند که امروز از آن با عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می شود.

جلالی بیان کرد: اعتماد به نفس زن ایرانی در گرو تولید است که در صنایع دستی تجلی می کند و ما می توانیم صنایع دستی حکمت بنیان را با دستان هنرمند زنان این دیار احیاء کنیم و این روال باعث می شود مردان هم هنرمند شوند، زیرا هیچ یک از پیشکسوتان نمی توانند نقش تربیت مادران خود را انکار کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2151

به "صنایع دستی در 4 بخش سیاسی و مالی و اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی در 4 بخش سیاسی و مالی و اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید