تور ارزان چین: عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، حجم صادرات نفت عربستان سعودی به چین در اکتبر 19.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و این کشور برای یازدهمین ماه متوالی بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند.

تور ارزان چین: عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی به چین در اکتبر به 7.1 میلیون تن معادل 1.67 میلیون بشکه در روز رسید که 19.5 درصد بالاتر از 1.3 میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال گذشته و بعلاوه بالاتر از 1.94 میلیون بشکه در روز در سپتامبر بود.

واردات نفت چین از روسیه که شامل واردات به وسیله خط لوله است، در اکتبر 1.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به 6.6 میلیون تن معادل 1.56 میلیون بشکه در روز رسید و بالاتر از 1.49 میلیون بشکه در روز در سپتامبر بود.

رشد صادرات نفت روسیه به خصوص گرید نفتی اسپو (ESPO) در پی صدور سهمیه های واردات نو از سوی دولت چین در اوت و اکتبر روی داد که به پالایشگاههای خصوصی چین امکان داد خرید گرید نفتی محبوب خود را افزایش دهند.

با این حال مجموع واردات نفت چین به علت اعمال محدودیت دولت برای واردات نفت از سوی پالایشگاههای خصوصی، در اکتبر به پایین ترین مقدار در سه سال اخیر نزول کرد.

واردات نفت چین از برزیل ماه میلادی گذشته 53.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و واردات از آمریکا هم 91.8 درصد سقوط کرد.

طبق گزارش رویترز، واردات نفت چین از ایران بین اوت و اکتبر به علت قیمت رقابتی که خریداران را با وجود ریسک تحریمهای آمریکا تشویق کرد، بالای نیم میلیون بشکه در روز بود. واردات از ایران، خرید کمتر نفت برزیل و غرب آفریقا را در پی داشت.

آمار رسمی نشان می دهد واردات نفت چین از ایران یا ونزوئلا از ابتدای سال 2021 صفر بوده است زیرا شرکتهای نفتی دولتی به علت نگرانی از تحریمهای آمریکا، در حاشیه مانده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1829

به "تور ارزان چین: عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید