قیمت سیب زمینی در مشهد طی روزهای آینده کاهش می یابد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ذخیره سازی و نگهداری سیب زمینی در انبارهای استان در شرایط مناسبی قرار گرفته است و در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت سیب زمینی در مشهد خواهیم بود.

قیمت سیب زمینی در مشهد طی روزهای آینده کاهش می یابد

حمید جنتی در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با شرایط فراوری سیب زمینی و دلایل گرانی آن اظهار کرد: بیش از 140 هزار هکتار در سطح کشور زیر کشت سیب زمینی است که در مجموع بالغ بر پنج میلیون تن محصول می گردد. در حال حاضر فراوری سیب زمینی در کشور به سه صورت بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می گردد.

وی اضافه نمود: هم اکنون برای فراوری این محصول سه برنامه در سطح کشور در حال اجراست. بیشتر فراوری سیب زمینی مربوط به فراوری پاییزه است که حجم آن بالغ بر 3.5 میلیون تن می گردد.

جنتی با بیان اینکه فراوری سیب زمینی در خراسان رضوی نیز مربوط به دسته سوم فراوری یعنی فراوری پاییزه است، اضافه نمود: در سطح استان 41 هزار هکتار زمین به کشت سیب زمینی اختصاص دارد که از نزدیک 140 هزار تن از این سطوح سیب زمینی برداشت می گردد. با توجه به جمعیت هشت میلیونی خراسان رضوی و میانگین 45 کیلوگرمی سرانه مصرف سیب زمینی در سال برای هر نفر، احتیاج سالانه مردم استان به این محصول بالغ بر 440 هزار تن سیب زمینی است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی توضیح داد: با توجه به میزان فراوری سیب زمینی در استان باید احتیاج سالانه از سایر استان ها تامین گردد. در حال حاضر مازاد احتیاج استان به سیب زمینی از استان های دیگر خصوصا جیرفت و گرمسیر تامین می گردد.

جنتی بیان نمود: فراوری بهاره سیب زمینی معمولا در کرمان، جیرفت، خوزستان و گلستان و فراوری تابستانه آن در استان هایی مانند همدان و آذربایجان های شرقی و غربی انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیب زمینی در خراسان رضوی به میزان کافی موجود است، ادامه داد: در شرایط کنونی سرانه مصرف سیب زمینی در استان افزایش یافته و هم اکنون بخشی از این احتیاج به وسیله جیرفت و کرمان تامین می گردد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر در انبارهای سطح استان ظرفیت قابل توجهی از سیب زمینی موجود و نظارت بر میادین بار نیز در حال اجرا است. بعلاوه هماهنگی های لازم با سازمان تعاون روستایی مرکزی اجرا شده تا طی روزهای آینده از منطقه جنوب کرمان و همدان سیب زمینی به استان ارسال گردد تا این محصول به صورت مستقیم عرضه شده و در شهر مشهد کمبودی از این بابت احساس نگردد.

جنتی اظهار داشت: در روزهای آینده به وسیله پلتفرم های بازارگام و روستابازار سیب زمینی به ازای هر کیلو 9800 تومان در اختیار مردم قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1899

به "قیمت سیب زمینی در مشهد طی روزهای آینده کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سیب زمینی در مشهد طی روزهای آینده کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید