لبنیات در ماه رمضان گران نمی گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: علی رغم افزایش قیمت عوامل فراوری و حاشیه سود صنایع لبنی، قیمت لبنیات در ماه رمضان تغییری ندارد.

لبنیات در ماه رمضان گران نمی گردد

سید محمد رضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه قیمت لبنیات در ماه رمضان تغییری ندارد، اظهار کرد: گرچه سال 99 بر فراورینمایندگان سخت گذشت، اما این حق را می دهیم که نظام سیاست گذاری کشور در شرایط جنگ مالی، معیشت مردم به جای فراوری و توسعه آن اولویتشان باشد و منطق عرضه و تقاضا را نادیده بگیرند.

او افزود: در شرایط کنونی که افق روشنی پیش روی کشور در مورد حل مسائل پیرامون وجود دارد و از طرفی با توجه به نامگذاری سال جاری ضروری است که دولتمردان و سیاست گذاران به نظام عرضه و تقاضا توجه نمایند.

بنی طبا با اشاره به افزایش قیمت تمامی عوامل فراوری گفت: در آذر سال 99 نرخ مصوب محصولات لبنی بر مبنای قیمت 4 هزار و 500 تومانی شیر خام مشخص شد، در حالی که هم اکنون قیمت شیر خام حدود 5 هزار تومان است و سایر هزینه ها همچون محصولات پتروشیمی حداقل 22 درصد و حقوق و دستمزد 40 درصد افزایش یافته است که با این وجود جای این سوال مطرح است که آیا بنگاهی می تواند بدون اصلاح قیمت به حیات خود ادامه دهد؟

سخنگوی انجمن صنایع لبنی حاشیه سود کارخانه ها را 3 درصد گفت و گفت: با ورود به فصل گرما، قیمت شیرخام به علت کاهش عرضه افزایش می یابد، این در حالی است که چشم اندازی برای اصلاح قیمت طی ماه های آینده پیش رو نیست و کماکان کارخانه ها باید 6 تا 7 ماه دیگر ضرر را تحمل نمایند که در نتیجه اگر کسی صدای صنعت را نشنود شرایط مرغ و تخم مرغ برای لبنیات هم پیش می آید.

او ادامه داد: گرچه دامداران به علت حاشیه سود 22 تا 25 درصد و دریافت نهاده با نرخ مصوب می توانند بدون اصلاح قیمت به فراوری ادامه دهند، اما کارخانه های لبنی به علت افزایش قیمت عوامل فراوری و حاشیه سود کم بدون اصلاح قیمت نمی توانند به فراوری کالاهای مشمول قیمت گذاری دولتی ادامه دهند. هرچند صنعت هم جزئی از مردم است و به خوبی تورم و شرایط مالی مردم را درک می نماید، اما همین گرانی و تورم که به معیشت مردم فشار می آورد، فراوری را هم تحت فشار قرار می دهد.

بنی طبا در سرانجام توضیح داد: با وجود تمامی شرایط و نوسانات در بازار، بودن کالا بهتر از نبودن آن است چرا که با فعالیت کارخانه ها، کارگران به اشتغال خود ادامه می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1498

به "لبنیات در ماه رمضان گران نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنیات در ماه رمضان گران نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید