پاسخ دندان شکن سخنگوی نیروهای مسلح یمن به ادعاهای ریاض

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما توان ساخت پهپاد در طول زمان تعیین داریم. عملیات علیه تاسیسات آرامکو پس از رصد جوی دقیق انجام شد.

پاسخ دندان شکن سخنگوی نیروهای مسلح یمن به ادعاهای ریاض

وی اضافه کرد: آسیبی که به تاسیسات نفتی هدف قرار گرفته، وارد شده بسیار بیشتر از آنچه اعلام نموده اند، است. حمله به تاسیسات آرامکو با پهپادهایی صورت گرفته که بعضی از آنها امروز برای اولین بار رونمایی می گردد.

یحیی سریع بیان نمود: پهپادهای جدید دارای موتور جت هستند و توان حمل 4 بمب را دارند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان نمود: متجاوزان سعودی به همراه آمریکا سعی در فرار از حقیقت دارند. ما دهها هدف در بانک اهدافمان در امارات داریم. به امارات می گوییم که یک عملیات به تنهایی می تواند هزینه زیادی برای شما به بار آورد.

وی گفت: تکیه متجاوزان به تسلیحات آمریکایی و اروپایی شکست خورده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: عملیات توازن بازدارندگی 2 با پهپادهایی انجام شد که ما برای اولین بار امروز از آن رونمایی می کنیم. پهپادهایی که در عملیات علیه تاسیسات آرامکو استفاده شد از نوع قاصف و صماد3 و نیز دارای موتورهای جت بودند.

سریع تاکید نمود: امارات باید مشارکت خود در جنگ علیه یمن را متوقف کند اگر که خواستار باقی ماندن برج های شیشه ای خود است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات پهپادی اظهار داشت: پهپادها از سه نقطه اساسی بر اساس برد و جهت و از جهات مختلف برحسب مکان هدف برخاسته اند. از نقطه اول پهپادهایی از نوع قاصف از نسل سوم برخاسته اند که دوربرد هستند. نقطه دوم که پهپادها از آن برخاسته اند 1700 کیلومتری و نقطه سوم پهپادهایی برخاسته اند که دارای موتور جت هستند و از آنها قبلا هم استفاده شده است و ما بعدا از آنها رونمایی خواهیم کرد.

وی تاکید نمود: ما امروز مصمم تر برای اجرای عملیات گسترده و ویژه هستیم و این هشداری است که آن را بیش از هر زمان دیگری جدی بگیرید.

یحیی سریع در ادامه گفت: ما هر آنچه در توان داریم برای انتها رنج های ملت خود به کار خواهیم گرفت. خون ملت ما گرانقیمت است. خون یمنی ها به هدر نخواهد رفت. بچه ها ما به سبب محاصره از بین نمی روند.

وی بیان نمود: آمریکا به دنبال تصاویر جعلی پس از عملیات در راستای کم اهمیت جلوه دادن آن است.

سریع برای اولین بار تصاویری از حمله به بقیق و خریص قبل از هدف قرار دریافت آن نشان داد و اضافه کرد: این تصاویر از سوی هواپیماهای شناسایی قبل از عملیات گرفته شده است. آمریکا کوشش کرد که تصاویر جعلی منتشر کند تا از اهمیت عملیات بکاهد. ما به سطح عالی از کفایت و توان در همه زمینه ها رسیده ایم. نیروهای ما توان ساخت و فراوری بسیاری از پهپادها را دارند. عملیات توازن بازدارندگی 2 بهترین مثال برای آنچه نیروهای ما در سطح طراحی و اجرا رسیده است، محسوب می گردد. عملیات با رصد اطلاعاتی دقیق صورت گرفته است و از جمله آن دریافت تصاویری از داخل مواضع مورد هدف است. آسیب وارده بسیار بیشتر و میزان تخریب بسیار بیشتر از آنچه اعلام شده، است. آتش برای چندین ساعت ادامه داشت و دشمن توان مهار آن را نداشت و با این تفاسیر آیا میزان آسیب می تواند آنگونه که آمریکا به دنبال نشان دادن آن است، باشد؟

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: درباره انواع پهپادهایی که عملیات را انجام داده اند؛ عملیات با تعدادی از پهپادها صورت گرفته است از جمله پهپادهایی که برای اولین بار از آن رونمایی خواهیم کرد. از نقطه اول پهپادهایی برخاسته اند از نوع قاصف از نسل سوم که دوربرد هستند و ما برای اولین بار آنها را رونمایی می کیم و از قبل هم استفاده شده است، از نقطه دوم پهپادهای صماد 3 که برد آنها بین 1500 تا 1700 است، برخاسته اند و از نقطه سوم پهپادهای دارای موتور جت که از قبل هم استفاده شده است و بعدا از آن رونمایی خواهیم کرد. پهپادها توان حمل چهار بمب دقیق در اصابت به هدف را دارا هستند. پهپادها توان استتار و مانور و اصابت هدف از زوایای متعدد را دارند. پهپادهای دیگری برای پوشش و پارازیت سامانه های پدافندی سعودی و نیز به شکل ایذایی به کار گرفته شد تا پهپادهای اصلی بتوانند به هدف برسند.

یحیی سریع اضافه کرد: دلبستن متجاوزان به تسلیحات آمریکایی و اروپایی بی فایده و شکست خورده است زیرا توان سرنگونی یا هدف قرار دادن هواپیماها و پهپادها ما را ندارد.

گفتنی است پیش از این ترکی المالکی سخنگوی وزارت دفاع عربستان مدعی شده بود که عربستان دلایلی در اختیار دارد که نشان می دهد که حمله به ارامکو از یمن انجام نشده است و حمله به بقیق و خریص در امتداد حملات سابق است که ایران در ورای آن است. ایران در ورای حملات به غیرنظامیان در عربستان به وسیله عوامل خود در یمن است. حمله به آرامکو از شمال و قطعا حمایت شده از سوی ایران بوده است. عربستان شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد که حمله از یمن آنگونه که بازوهای ایران مدعی هستند، انجام نشده است. تاسیسات هدف قرار گرفته خارج از دامنه پهپادهایی است که از مناطق حوثی ها که مسئولیت حمله را برعهده گرفته اند، است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 321

به "پاسخ دندان شکن سخنگوی نیروهای مسلح یمن به ادعاهای ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ دندان شکن سخنگوی نیروهای مسلح یمن به ادعاهای ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید