خاتمه بی بی سی (BBC) در چین

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اداره ملی رادیو و تلویزیون چین عصر پنجشنبه از ممنوع شدن پخش سرویس جهانی بی. بی. سی در این کشور اطلاع داد.

خاتمه بی بی سی (BBC) در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اعلام نمود پخش سرویس دنیای رسانه دولتی انگلیس، بی.بی.سی، در این کشور ممنوع شده است.

اداره ملی رادیو و تلویزیون چین گفته بعضی از گزارش های بی.بی.سی در مورد چین ناقص اصول صداقت و بی طرفی در روزنامه نگاری بوده است.

وزارت خارجه چین هفته گذشته از این رسانه دولتی به سبب بهره برداری سیاسی از مسئله شیوع دنیای ویروس کرونا، انتقاد نموده و اخبار این رسانه در این خصوص را جعلی توصیف نموده بود.

این وزارتخانه اعلام نمود شبکه بی.بی.سی همه گیری دنیای [ویروس کرونا] را به امور سیاسی ربط داده و فرضیاتی درباره سرپوش گذاشتن چین بر روی بعضی مسائل را ساخته و پرداخته است.

اعتراض دولت چین به بی.بی.سی تنها ساعاتی پس از آن صورت می گرفت که مرکز تنظیم مقررات پخش شبکه های تلویزیونی در انگلیس (آفکام) مجوز پخش شبکه برون مرزی چینی سی جی تی اِن را لغو کرد.

آفکام در شرح این اقدام مدعی شد این شبکه چینی به اشتباه اعلام نموده بود تحت مجوز استار چاینا مدیا کار می نماید اما در واقع دارندگان چنین مجوزی نمی توانند توسط گروه های سیاسی کنترل شوند.

این مرکز تنظیم مقررات رسانه ها در انگلیس مدعی شد حزب کمونیست چین شبکه سی جی تی اِن را تحت کنترل دارد و به همین دلیل نمی تواند در این کشور فعالیت داشته باشد.

ادعاهای شبکه بی بی سی علیه دولت چین درحالی مطرح شده اند که تیم تحقیقاتی سازمان دنیای بهداشت متشکل از گروهی بین المللی از کارشناسان، در این کشور در حال آنالیز منشاء شیوع ویروس کرونا هستند.

دولت انگلیس بارها به خاطر شیوع دنیای ویروس کرونا چین را مورد انتقاد قرار داده است اما سویه جدید این ویروس که به کرونای انگلیسی معروف شده، تنها ظرف چند ماه در حدود هفتاد کشور دنیا منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1386

به "خاتمه بی بی سی (BBC) در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بی بی سی (BBC) در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید