پسماند؛ مسئله ای عقب افتاده در خراسان شمالی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از ضعف های این استان مسئله پسماند است، گفت: استان در این حوزه بسیار عقب است و باید ورود پیدا کردد و مسئله را سامان داد.

پسماند؛ مسئله ای عقب افتاده در خراسان شمالی

محمد علی شجاعی در جلسه ملاقات با کارکنان اداره کل محیط زیست استان که در تاریخ 21 خرداد ماه در محل استانداری برگزار گردید، اظهارکرد: طرح جامع مدیریت پسماند و عملیاتی کردن آن در شهرهای مختلف و انتقال سابت دفن زباله و به روز کردن تجهیزات مرتبط با این حوزه باید انجام گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حرف از توسعه پایدار بدون رعایت شاخص های زیست محیطی بی معنا است، بیان نمود: مگر می گردد حرف از توسعه پایدار بزنیم اما شاخص های زیست محیطی را نادیده بگیریم و در عمل اولویت آخر باشد.

وی اضافه کرد: نگاه بعضی از افراد به محیط زیست به مانند یک مانع برای انجام فعالیت ها است.

شجاعی اضافه کرد: پیوست ارزیابی زیست محیطی در تمامی طرح ها دیده می گردد اما در عمل رعایت نمی گردد.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده هر بخش آب در کشور صاحبان خود را دارد که اگر حقی از آن نادیده گرفته گردد متولیان این بخش ها به فریادش می رسند اما در بخش محیط زیست جمعیتی با این نگاه و حساسیت که به دنبال سهمیه آب محیط زیست باشند نیست و در مواقع خشکسالی و کم آبی در اصل سهم این حوزه کاهش می یابد.

شجاعی با بیان اینکه حفاطت از محیط زیست باید در عمل و در لحظه و ساعت باشد، توضیح داد: محیط زیست متعلق به مردم است و حفاطت از آن تنها متوجه کارکنان این حوزه نیست و باید انسجام و آگاهی اجتماعی برای رعایت موارد زیست محیطی باید در جامعه برقرار گردد.

وی تاکید نمود: عدم رعایت موارد زیست محیطی خسارت های فراوانی در حوزه های مختلف به وجود می آورد که گاها این صدمات جبران ناپذیر و وسیع است.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: وقتی محیط زیست را نادیده بگیریم موجب خشکسالی و از بین رفتن گونه های گیاهی خواهیم شد.

وی توضیح داد: استان در دو حوزه مدیریت پسماند و استفاده صنایع از پساب ها شرایط خوبی ندارد و باید با برنامه ریزی و عملیاتی کردن آن این موضاعات را ساماندهی کنیم.

شجاعی تاکید نمود: سند سازگاری با کم آبی استان تهیه شده است و هفته آینده در تهران در نشستی با حضور وزیر نیرو آنالیز می گردد و یکی از خواسته های استان در این سند استفاده صنایع از پساب ها در یک برنامه زمان بندی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 951

به "پسماند؛ مسئله ای عقب افتاده در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسماند؛ مسئله ای عقب افتاده در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید