پمپ های الکتریکی کاربردی در صنایع نفت و گاز تأمین شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، با توجه به مشکلاتی که در اثر تحریم ها و هزینه های بالای واردات این نوع پمپ ها به کشور تحمیل می شد، یک شرکت دانش بنیان پمپ سازی دست به کار شد و توانست انواع الکتروپمپ های خاص مورد احتیاج صنایع را طراحی و فراوری کند.

پمپ های الکتریکی کاربردی در صنایع نفت و گاز تأمین شد

میربیوک احقاقی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از توانمندی بهینه سازی و طراحی انواع الکتروپمپ های صنعتی با تکیه به دانش فنی بومی گفت و ادامه داد: توانستیم با استفاده از تجربه ای که در حوزه فراوری انواع پمپ های صنعتی کسب کردیم در راستا تجاری سازی الکتروپمپ های پیشرفته گام برداریم و اکنون الکتروپمپ های لجن کش، الکتروپمپ های مستغرق کف کش، فولادی و پمپ های دومکشه، سازگار با احتیاج صنایع فراوری می گردد.

احقاقی با اشاره به فراوری پمپ های مورد استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی، اضافه کرد: در حال حاضر 2 نوع از پمپ ها تحت استاندارد که عمدتاً در در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پرکاربرد هستند در این شرکت دانش بنیان به فراوری می رسند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: این پمپ ها برای انتقال انواع سیالات نیوتونی مانند هیدروکربن ها، آب، شیرابه، محلول های معلق در آب، انواع لجن و فاضلاب کاربردهای فراوانی دارند.

وی با اشاره به برطرف احتیاج صنایع گوناگون نسبت به واردات و تکمیل چرخه فراوری و خدمات آن ها با این پمپ ها اعلام کرد: در حال حاضر علاوه بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه ها، صنایع سیمان، فولاد، رنگ سازی، مس، صنایع غذایی همچنین معادن برداشت و پروژه های انتقال آب دریا، ایستگاه های پمپاژ و انتقال آب و فاضلاب از این پمپ ها استفاده می نمایند.

احقاقی این فعال فناور از توسعه محصولات یاد شده در تعامل با فناوری های دانشگاهی گفت و ادامه داد: این شرکت دانش بنیان پیروز شده است زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه را فراهم کند و حجم فراوریات مبتنی بر فناوری های روز را افزایش دهد.

این فعال فناور با اشاره به فروش بالای 500 میلیارد ریالی این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: تا 6 ماهه نخست سال گذشته، حجم سفارشات افزایش یافته و تحریم ها سبب شده است تا توجه به فراوریات ایران ساخت افزایش یابد. خوشبختانه بخش قابل توجهی از پروژه ها با پیروزیت به اتمام رسیده است و حرکت صنایع با این فراوریات محقق شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای متخصصان دانشگاهی مطرح نمود: در حال حاضر به طور میانگین حدود 100 نفر به صورت مستقیم فعالیت می نمایند و فراوریات این شرکت دانش بنیان، زمینه را برای اشتغال تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان حوزه های دانشگاهی و صنایع مرتبط ایجاد نموده است.

احقاقی با اشاره به مزیت های فراوریات ایران ساخت گفت: قیمت فراوریات ایران ساخت در بعضی موارد تا یک دهم نمونه های مشابه خارجی است.شرکت های دانش بنیان این توانایی را دارد که این محصولات متناسب با احتیاجهای داخلی و سازگار با خواست صنایع فراوری گردد وتا 10 سال خدمات پس از فروش دسترسی به قطعات یدکی و کارخانه، از دیگر مزیت های این محصولات به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1489

به "پمپ های الکتریکی کاربردی در صنایع نفت و گاز تأمین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپ های الکتریکی کاربردی در صنایع نفت و گاز تأمین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید