پوتین قانون جریمه مقام های هتاک روس را اجرایی کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن مقام های هتاک و گستاخ روس جریمه سنگین می شوند.

پوتین قانون جریمه مقام های هتاک روس را اجرایی کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران بر اساس این قانون جدید روسیه که روز چهارشنبه در پورتال اخبار رسمی روسیه منتشر شده است، مقام های هتاک روس بخاطر توهین تا 150 هزار روبل (2 هزار دلار) جریمه می شوند.

بر اساس قانون جدید، مقام های سازمان های دولتی، شهرداری ها و شورا های شهری در صورت توهین از 50 هزار تا 100 هزار روبل (معادل 685 دلار تا یکهزار و 370 دلار) جریمه نقدی خواهند شد و یکسال از تصدی مقام خود محروم می شوند.

در صورتی که مقام توهین نماینده دوباره به شهروندان توهین کند به 150 هزار روبل جریمه نقدی محکوم خواهد شد و تا 2 سال از تصدی مقام های دولتی محروم می گردد.

در قانون جدید، جریمه نقدی اشخاص حقوقی برای توهین به شهروندان تا 700 هزار روبل (معادل 9 هزار دلار) مشخص شده است.

پوتین قانون فدرال دیگری را امضا کرد که بر اساس آن شبکه های اجتماعی عظیم همچون فیس بوک، توییتر و اینستاگرام بخاطر خودداری از حذف اطلاعات منع شده و دعوت به افراط گرایی و تبلیغ استفاده از مواد مخدر یا سوء استفاده جنسی از بچه ها جریمه نقدی می شوند.

در این قانون برای صاحبان شبکه های اجتماعی عظیم، تعهداتی پیش بینی شده است.

بر اساس این قانون، شخصیت های حقوقی که از این قانون تخلف و اخبار و اطلاعات نادرست یا موارد دیگر مشخص شده در قانون منتشر نمایند از 700 هزار روبل تا 4 میلیون روبل (9 هزار و 500 دلار تا 53 هزار دلار) جریمه نقدی می شوند.

مقام های دولتی هم که این قانون را نقض نمایند از 200 هزار روبل تا 400 هزار روبل (2 هزار و 800 دلار تا 5 هزار و 300 دلار) جریمه نقدی خواهند شد.

در قانون جدید فدرال روسیه، تهمت زدن به افراد در شبکه های اجتماعی جرم محسوب شده و افرادی که چنین جرمی مرتکب شوند تحت پیگرد قانون قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1318

به "پوتین قانون جریمه مقام های هتاک روس را اجرایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین قانون جریمه مقام های هتاک روس را اجرایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید