کارتر: در برابر تحرکات پکن در دریای چین جنوبی کنار کره جنوبی می ایستیم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: در برابر تحرکات پکن در دریای چین جنوبی کنار کره جنوبی خواهیم ایستاد.

کارتر: در برابر تحرکات پکن در دریای چین جنوبی کنار کره جنوبی می ایستیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام نمود که آمریکا در برابر تحرکات چین در دریای چین جنوبی کنار کره جنوبی خواهد ایستاد.

وی که این سخنان را در نشست امنیتی سالیانه در یکی از مناطق کره جنوبی مطرح می کرد، به اهمیت روابط نظامی میان دو کشور اشاره نمود.

کارتر گفت که تحرکات چین در راستای سیطره بر منطقه و گسترش توسعه به وسیله ساخت جزیره های مصنوعی در تقویت همکاری های امنیتی میان آمریکا و کشورهای منطقه نقش داشته است.

چین روز دوشنبه در واکنش به اقدام ناو جنگی آمریکا نزدیک سواحل مصنوعی در دریای چین رزمایش نظامی در این دریا برگزار کرد.

از سوی دیگر فرمانده نیروی دریایی چین به همتای آمریکایی خود هشدار داده است که هر گونه حادثه کوچکی می تواند منجر به وقوع جنگ در دریای جنوبی چین گردد اگر آمریکا اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف نکند.

دریاسالار وو شنگ لی فرمانده نیروی دریایی چین در تلکنفرانس با جان ریچاردسون فرمانده عملیات دریایی آمریکا تأکید کرد: اگر آمریکا اقدامات تحریک آمیز خود در دریای جنوبی چین را متوقف نکند، هرگونه اتفاق و حادثه کوچکی می تواند منجر به وقوع جنگ گردد.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یواس اس لاسن نزدیک سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ رؤسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای جنوبی چین دست یابند.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 608

به "کارتر: در برابر تحرکات پکن در دریای چین جنوبی کنار کره جنوبی می ایستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارتر: در برابر تحرکات پکن در دریای چین جنوبی کنار کره جنوبی می ایستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید