گزارش رسانه خارجی؛ آلودگی هوا کابوس تهرانی ها

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی با اشاره به شرایط این روز های مرکز ایران، آلودگی هوای تهران را یک کابوس بیان کرد.

گزارش رسانه خارجی؛ آلودگی هوا کابوس تهرانی ها

به گزارش خبرنگاران، این رسانه ترکیه ای در ادامه نوشت: آلودگی هوا که سالانه باعث مرگ صد ها نفر در ماه های زمستان در تهران مرکز ایران می شود، همچنان زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد.

تهران از نظر آلودگی هوا در شهر های جهان رتبه دوازدهم را دارد و هر ساله با شروع فصل زمستان، آب و هوا برای مرکز نشینان به کابوس تبدیل می شود.

بسیاری از عوامل مانند ساختار فیزیکی شهر و تراکم جمعیت که برای گردش هوا مناسب نیست باعث می شود هر ساله مردم تهران در زمستان همین چشم انداز ها را تجربه کنند.

وسایل نقلیه قدیمی، سوخت نامناسب، موتورسیکلت های پرکاربرد و کارخانه های شهر از عوامل اصلی آلودگی هوا در تهران هستند.

بر اساس اطلاعات شرکت گاز طبیعی استان تهران، 99.99 درصد از واحد های مسکونی مرکز که دارای 5 میلیون و 568 هزار و 902 مشترک است، از گاز طبیعی استفاده می کنند، اما این امر در جلوگیری از آلودگی هوا موثر نیست.

اگرچه شهرداری کلانشهر تهران برای حل این معضل پروژه های زیادی از جمله تشویق به استفاده از دوچرخه، طرح زوج و فرد، راه اندازی خطوط نو مترو، ممنوعیت تردد خودرو های قدیمی و خروج کارخانه ها از شهر را در دستور کار قرار داده است، اما مشکل حل نشده است

دکتر عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ایران از فوت سه هزار و 751 نفر در تهران در سال گذشته بر اثر بیماری های مرتبط با آلودگی هوا خبر داده و گفته که این مشکل هر ساله تجربه می شود و قانون هوای پاک اجرا نمی شود.

تهرانی ها انتظار دارند مدیریت شهری با یک سیاست درست برای این مشکل چاره اندیشی کند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1810

به "گزارش رسانه خارجی؛ آلودگی هوا کابوس تهرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رسانه خارجی؛ آلودگی هوا کابوس تهرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید